تلنگر

تلنگر

 سه نفر که با جعل بلیت هواپیما وانتشار تبلیغات دروغین برای رفتن به کربلا‌ از مردم کلاهبرداری می‌کردند بازداشت شدند. سرهنگ پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا دیروز در این باره گفت‌: این افراد خود را وابسته به برخی از نهادهای خاص مثل «سازمان حج و زیارت» معرفی و با ادعای این‌که می‌توانند در آستانه اربعین‌‌ ‌‌مردم را‌ برای سفر به کربلا به عراق منتقل کنند‌، از مردم کلاهبرداری‌ می‌کردند. آنها حتی با جعل بلیت هواپیما و مهر آژانس‌های مسافرتی فعال در این زمینه و ‌‌‌‌فریب‌ مردم از آنها کلاهبرداری می‌کردند. تاکنون‌۶‌‌سایت که از مردم به این شیوه کلاهبرداری کردند ،مسدود و سه نفر بازداشت شده‌اند.
مردی بعد از مصرف مواد روانگردان فردی را به گروگان گرفت و پایان گروگانگیری خودکشی مرد گروگانگیر بود. سیدعبدا…طباطبایی، دادستان انقلاب و عمومی مرکز استان اردبیل دیروز در این باره گفت: فردی که مواد روانگردان مصرف کرده بود شامگاه شنبه 20 شهریور امسال در یکی از محله‌های شهر اردبیل با سلاح گرم جوان ۳۰ساله‌ای را به گروگان گرفت که با گزارش این ماجرا به پلیس ، آنها برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. با گفت‌وگو، مذاکره و اقدامات تخصصی؛ پس از نزدیک به چهار ساعت فرد گروگانگیر اقدام به آزادی گروگان خود کرده و حادثه گروگانگیری به پایان رسید. متهم اقدام به مصرف مواد روانگردان کرده و وضعیت عادی نداشت. گروگانگیر پس از آزاد کردن گروگان خود با شلیک گلوله به زندگی‌اش پایان داد. علت این گروگانگیری از سوی پلیس در دست بررسی است.
سه نفر از عاملان نزاع مسلحانه‌ منجر به مرگ ‌دختر‌۱۲‌ساله ‌در شهرستان ایذه بازداشت شدند.‌ این درگیری مسلحانه میان اراذل و اوباش هجدهم شهریور امسال مقابل بیمارستان این شهر رخ داده بود.‌ مردی همراه دختر 12ساله‌اش در حال عبور از آن محل بود که دختر نوجوان براثر شلیک گلوله اوباش به یکدیگر هدف قرار گرفت و کشته شد. پلیس به دنبال عاملان این درگیری‌ مرگبار بود که توانست سه نفررا دیروز دستگیر کند. جست‌و‌جو برای دستگیری بقیه متهمان فراری ادامه دارد .
رئیس پلیس شهرستان لارستان از دستگیری یک قاتل پس از ‌پنج‌ سال فرار خبر داد. سرهنگ داوود امجدی ‌در این باره گفت‌: بهمن‌ سال‌۹۵‌ مردی‌ ۳۵‌ساله در بندرعباس به دلیل درگیری و مشاجره لفظی بر سر معامله مواد‌مخدر توسط فردی‌۴۱‌ساله با سلاح گرم به قتل می‌رسد و قاتل به سمت لارستان متواری می‌شود. با ارجاع نیابت قضایی به لارستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت و ماموران از هویت قاتل مطلع شدند. ماموران پلیس لارستان در بررسی‌ها متوجه شدند قاتل با هویت جعلی (علی‌اکبر)، به دلیل تصادف در یکی از بیمارستان‌های بندرعباس تحت درمان است. ماموران به بندرعباس اعزام و متهم در آنجا بازداشت شد و به لارستان انتقال یافت. ‌قاتل در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف کرد.