نسخه Pdf

 جای جعبه جادو

چه معیارهایی را باید هنگام خرید میز تلویزیون در نظر گرفت؟

جای جعبه جادو

دیگر گذشت آن دورانی که تلویزیون‌های سیاه و سفید یا 14 اینچ در ساعت‌های خاصی فیلم و سریال نشان می‌دادند. تلویزیون در دنیای امروز به دلیل اهمیتی که پیدا کرده و کاربری‌های مختلف‌اش در سرگرم کردن اعضای خانواده، به یکی از اصلی‌ترین اجزای خانه تبدیل شده‌است. این روزها نه تنها خود تلویزیون که حتی میزش هم اهمیتی خاص در دکوراسیون دارد و برای خریدنش در بازار متنوع میز تلویزیون‌ها باید حسابی اطلاعات جمع کنید. اینجا چند نکته‌ای که باید در این باره بدانید فهرست شده‌است.

    چه اندازه‌ای؟
یکی از نخستین معیارهایی که باید زمان خرید میز تلویزیون باید به آن توجه کنید، ابعاد میز و تناسب آن با تلویزیون است. کوچک یا بزرگ‌تر بودن میز نسبت به تلویزیون از زیبایی آن می‌کاهد. از این رو پیش از خرید میز، ابتدا ابعاد تلویزیون را اندازه‌گیری کنید. یادتان باشد میز تلویزیون نباید کوچک‌تر یا هم‌اندازه تلویزیون باشد؛ این مورد در زیبایی تلویزیون تأثیری به سزا دارد. بهترین اندازه میز تلویزیون این است که از هر طرف 30 سانتی‌متر بزرگ‌تر از تلویزیون باشد. برای اندازه‌گیری تلویزیون، به قطر آن توجه کنید. یعنی متر را از گوشه سمت راست بالای تلویزیون تا گوشه سمت چپ پایین تلویزیون بگذارید.
    ارتفاع میز
وقتی روبه‌روی تلویزیون روی مبل می‌نشینید، باید صفحه نمایش در راستای دید شما باشد. درواقع تنظیم این ارتفاع به ارتفاع مبل شما هم بستگی دارد؛ به طوری که اگر ارتفاع مبل بیشتر باشد، بهتر است میز تلویزیون هم بلندتر باشد تا هم‌سطح با مبل‌ها قرار گیرد. ارتفاع باید به گونه‌ای باشد که وقتی روی مبل می‌نشینید، برای تماشای تلویزیون گردنتان را به بالا یا پایین خم نکنید تا موجب بروز آسیب به گردن شود اما از آنجا که اغلب افراد در مقابل تلویزیون از مبل‌های راحتی استفاده می‌کنند، مناسب‌ترین ارتفاع برای میز، ارتفاع 50سانتی‌متری است.
    کدام جنس؟
میز فلزی: این قبیل میزها هم سبک‌تر و هم محکم‌تر هستند اما از آنجا تنوع بالایی ندارند، طرفداران زیادی هم ندارند. اگر مبلمان‌تان پایه‌های فلزی دارد، می‌توانید میز تلویزیون‌تان را هم فلزی انتخاب کنید. در حال حاضر بیشتر میزهای فلزی، شامل میزهای استندی یا ایستاده هستند که طبقه طبقه بوده و وسایل مختلفی از جمله دکوری را داخل آنها قرار دهید.
میز شیشه‌ای: میزهای شیشه‌ای معمولا تلفیقی از شیشه و فلز هستند و به دلیل ظاهر براقشان، طرفداران خودش را دارد. میزهای شیشه‌ای به مراتب از میزهای چوبی ارزان‌تر هستند اما از مهم‌ترین معایب‌شان، می‌توان به احتمال شکسته شدن و وارد آمدن آسیب‌های جانبی و همچنین زیاد کثیف شدن و خاک گرفتن آن اشاره کرد. بهتر است قبل از خرید از نشکن بودن شیشه آن اطمینان حاصل کنید.
میزهای چوبی: متنوع‌ترین میزهای بازار که در قیمت‌های متفاوت و با توجه به سلیقه و بودجه مصرف‌کنندگان تولید می‌شوند. این میزها اگر از چوب طبیعی باشد قیمتی بالاتر دارند اما اغلب از جنس نئوپان یا ام‌دی‌اف هستند که با کشو یا کمدهای کوچک، فضاهای مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف داخل آنها ایجاد شده. اگر به دنبال دکوراسیون کلاسیک هستید، میزهای چوبی حکاکی شده، گزینه‌ای مناسب هستند.
میزهای مدرن: در میان انواع میزهای تلویزیون، میزهای مدرن طرفداران زیادی دارد. این میزها از سادگی و جذابیت خاصی برخوردارند و نقش و نگار و طراحی زیادی روی آن صورت نگرفته و تنها از خطوط ساده افقی و عمودی در طراحی آن استفاده شده‌است. معمولا جنس میزهای امروزی، فایبرگلاس یا ملامینه است.
طرح‌های سنتی: مدل میزهایی که طرح سنتی دارند، اغلب از چوب‌های طبیعی و با رنگ‌های غلیظ طراحی می‌شوند. این سبک میز تلویزیون معمولا ارتفاعی بلندتر داشته و اغلب به شکل کابینتی و کنسولی ساخته می‌شوند.
    چه رنگی؟
رنگ میز را با دقت به رنگ دکوراسیون و دیگر وسایل خانه انتخاب کنید. از آنجا که میز تلویزیون در پذیرایی قرار می‌گیرد، در انتخاب رنگ آن حتما به رنگ دیوار پشت تلویزیون و نیز رنگ دیگر وسایل از جمله مبلمان هم دقت کنید تا تناسب بین آنها حفظ شود. مشکی، سفید و قهوه‌ای مرسوم‌ترین رنگ‌های قابل استفاده در میز تلویزیون است. البته انتخاب نوع رنگ بستگی به سلیقه شما دارد و مثلا اگر در دکوراسیون خانه از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنید، بهتر است از رنگ‌های گرم برای میز تلویزیون استفاده کنید. دیدگاهی بر این اعتقاد است که رنگ میز تلویزیون باید هماهنگ با دکوراسیون باشد طوری که اگر اجزای دکوراسیون روشن است، میز هم رنگ روشن و اگر دکوراسیون تیره است، رنگ میز هم تیره باشد. اما دیدگاه دیگر بر این باور است که به دلیل کانونی بودن میز تلویزیون در خانه، بهتر است برای جلوه بیشتر آن، از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. به عبارتی، اگر دکوراسیون تیره انتخاب می‌کنید، میز تلویزیون را روشن بگیرید و اگر دکوراسیون رنگ روشن دارد، میز تلویزیون تیره بخرید تا جلوه زیباتری به خود بگیرد.
    جای میز
یکی از اشتباه‌های رایجی که در دکوراسیون رخ می‌دهد، قرار دادن میز تلویزیون جلوی پنجره است. این کار شاید در ظاهر جلوه خوبی به فضا دهد، اما از آنجا که میز تلویزیون باید در نقطه کانونی اتاق پذیرایی قرار گیرد، تابش نور مستقیم روی صفحه تلویزیون موقع تماشای فیلم، چشم‌ها را آزرده و دید را محدود می‌کند. علاوه بر این، میز تلویزیون را در نقطه‌ای قرار دهید که شلوغ نباشد و وسایل زیادی در اطراف آن نباشد تا حواس بیننده پرت نشود و آرامش بیشتری حین تماشای تلویزیون برقرار باشد. بهتر است جلوی میز، مبل راحتی قرار گیرد و رنگ آن را با مبلمان ست کنید.
    کدام مدل میز؟
میزهای تلویزیونی که در بازار تولید می‌شوند، در انواع مختلف دیواری، میز تلویزیون استند یا ایستاده، میز کشویی و غیره در دسترس هستند که با توجه به دکوراسیونی که انتخاب می‌کنید می‌توانید از انواع کلاسیک یا مدرن انتخاب کرده و رنگ آن را هم با مبلمان‌تان ست کنید.
مدل کنسولی: از کاربردی‌ترین مدل‌های میز تلویزیون که با هر دکوراسیونی ست می‌شود. این مدل در قسمت جلو از کشوهای متعددی تشکیل شده و می‌توانید لوازم اضافی و حتی وسایل تلویزیون را در آن جای دهید.
مدل پازلی: این مدل جزو میزهای مدرن به حساب می‌آید. برخی از انواع میزهای پازلی قابلیت کوچک یا بزرگ‌تر شدن هم دارند و با توجه به فضا یا تلویزیونی که دارید، می‌توانید اندازه‌اش را تغییر دهید.
قفسه‌ای جلوباز: قفسه‌هایی که در این میز تعبیه شده در قسمت جلو بدون در و جلوباز هستند و به عنوان جای وسایل دکوری، لوازم تلویزیون، دستگاه‌های پخش، بلندگو و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.
معلق یا شناور: این مدل، یکی از زیباترین مدل‌های میزهای مدرن است که با فاصله از تلویزیون روی دیوار نصب شده و از کف هم فاصله دارد. این میزها به عنوان یکی از اجزای دکوراتیو خانه هم مورد استفاده قرار می‌گیرند که علاوه بر تلویزیون می‌توانید برای قرار گرفتن کتاب یا وسایل دکوری هم از آن استفاده کنید.
مدل کابینتی: این مدل میزها جایگاه‌های مختلفی با در و بدون در دارند. کمدهای این مدل با ابعاد مختلف، در کناره‌ها و پایین میز تعبیه می‌شوند.
ضمیمه تپش
تیتر خبرها