از نوستالژی  تا انتظار درخشش طارمی

شب هیجانی در لیگ قهرمانان اروپا

از نوستالژی تا انتظار درخشش طارمی

  برخلاف شب اول فصل جدید لیگ قهرمانان، شب دوم آنقدر بازی هیجانی و جذاب دارد که برای تماشای همه‌شان باید در کنار شبکه‌های تلویزیونی از گوشی موبایل‌مان هم استفاده کنیم. گروه‌های A تا D اولین بازی‌شان را امشب در هشت شهر مختلف اروپا برگزار می‌کنند. از گروه A بازی من‌سیتی و لایپزیش را می‌توان جزو بازی‌های دیدنی قرار داد. تیم پپ گواردیولا که فصل قبل تا فینال هم رسید، با تیمی بازی می‌کند که به عقیده بسیاری از کارشناسان طی چند سال اخیر خیلی شبیه به تیم‌های پپ بازی کرده است.
بدون شک جذاب‌ترین بازی‌های این فصل مرحله گروهی لیگ قهرمانان در گروه B انجام می‌شود. تمام بازی‌های این گروه ویژگی‌هایی دارد که نمی‌توان بی خیال حتی یک بازی شد. در اولین شب بازی‌های این گروه اتلتیکو مادرید در ورزشگاه واندا متروپولیتانو میزبان پورتو است. مهمترین دلیل جذابیت این بازی برای فوتبال‌دوستان، حضور بازیکن شماره 9 پورتو است. خیلی‌ها منتظرند تا مهدی طارمی که سال گذشته مقابل غول‌های بزرگ اروپایی همچون یووه و چلسی گلزنی کرد، امسال هم خوش بدرخشد.
در دیگر بازی این گروه، دیداری انجام می‌شود که فقط رنگ و بوی نوستالژی برای فوتبال‌دوستان دارد. میلان بعد از چند سال دوری از لیگ قهرمانان، در اولین شب باید به آنفیلد برود تا مهمان شاگردان کلوپ باشد. هر بار اسم این دو تیم می‌آید، هواداران ناخودآگاه یاد دو فینال UCL در سال‌های 2005 و 2007 می‌افتند که بین آنها انجام شد.
 یکی دیگر از بازی‌های مهم امشب در ورزشگاه جوزپه مئاتزا ، اینتر متحول شده باید به مصاف رئالی برود که با آنچلوتی زیباتر از قبل بازی می‌کند. به همین بهانه نگاهی آماری و کوتاه به این چهار بازی انداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

من‌سیتی - لایپزیش
4 بازی آخر
من‌سیتی:
لایپزیش:  
 این اولین بازی دو تیم در تمام رقابت‌های اروپایی به حساب می‌آید.  
  آخرین باخت سیتیزن‌ها در لیگ قهرمانان به سپتامبر 2018 بر می‌گردد که به لیون باختند. از آن زمان تاکنون، این تیم 17 بازی در UCL انجام داده که نتیجه‌اش 13 برد و چهار باخت بوده است.
  لایپزیش از 4 بازی قبلی خارج از خانه خود، سه بازی را باخته و هیچ گلی هم به ثمر نرسانده است. دو بازی از آنها مقابل منچستریونایتد و لیورپول بوده که به ترتیب با نتیجه 5 بر صفر و
 2 بر صفر باختند.
  من‌سیتی فصل گذشته 4 بار مقابل تیم‌های آلمانی قرار گرفت که در دو بازی رفت و برگشت مقابل دورتموند و مونشن گلادباخ به چهار برد رسید.



اتلتیکومادرید - پورتو
 4 بازی آخر
اتلتیکومادرید:   
پورتو:   
 این هفتمین تقابل دو تیم در رقابت‌های اروپایی است. در 6 بازی قبلی، سهم هر دو تیم دو پیروزی بوده است. پورتو توانسته 8 گل بزند و لاروخا 6 گل به حریف پرتغالی‌اش زده است.
 اتلتیکو در 14 بازی قبلی‌شان در خانه فقط یک باخت داشته که آن هم فصل گذشته مقابل چلسی در مرحله حذفی بود.
 تیم دوم شهر مادرید تاکنون 11 بار در رقابت‌های اروپایی با تیم‌های پرتغالی بازی کرده و توانسته در 7 بازی به پیروزی برسد.
 آخرین تقابل این دو تیم در مرحله گروهی در فصل
 14-2013 بود که اتلتیکو در هر دو بازی رفت و برگشت پیروز شد و آن فصل تا فینال هم رفت که در نهایت مغلوب رئال شد.


لیورپول - میلان
  4 بازی آخر
لیورپول:  
میلان:   
 این دو تیم فقط دو بار مقابل هم بازی کرده‌اند که یکی فینال 2005 و دیگری فینال 2007 بود. در بازی نخست که با نتیجه 3بر3 در پایان وقت‌های اضافه تمام شد، قرمزهای آنفیلد در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند. در فینال دوم، روسونری انتقام گرفت و با نتیجه 2 بر یک حریف انگلیسی‌اش را شکست داد.
 لیورپول در سه بازی قبلی اروپایی خود در آنفیلد توانسته کلین‌شیت کند. همچنین این تیم طی چند سال اخیر که تحت هدایت کلوپ بوده، فقط یک بار در مرحله گروهی در خانه‌اش شکست خورده است.
  آخرین بازی میلان در لیگ قهرمانان اروپا، 11‌مارس سال 2014 بود که با نتیجه 4 بر یک مقابل اتلتیکو مادرید شکست خورد.
  میلان با 7 و لیورپول با 6 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، در رده‌های دوم و سوم پرافتخارترین تیم‌های اروپایی قرار دارند. رئال مادرید با 13 قهرمانی در صدر قرار دارد.


اینتر - رئال مادرید
  4 بازی آخر
اینتر:
رئال:  
 این دوازدهمین رویارویی دو تیم در رقابت‌های اروپایی به حساب می‌آید. در 11 تقابل اخیر، سهم هر دو تیم به طور مساوی 5 پیروزی بوده است. نکته جالب اینجاست که 4‌پیروزی رئال در چهار تقابل اخیرشان به دست آمده است.
 این برای دومین سال متوالی است که اینتر و رئال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در یک گروه قرار می‌گیرند. فصل قبل رئال در هر دو بازی رفت و برگشت پیروز شد.
 رئال آمار فوق‌العاده‌ای مقابل تیم‌های ایتالیایی در لیگ قهرمانان دارد. این تیم در 13 بازی اخیرش مقابل ایتالیایی‌ها 12 پیروزی به دست آورده است.
 کارلو آنچلوتی که که با رئال در فصل 14-2013 قهرمان شد، بیشترین درصد برد با یک تیم ( 76 % ) در تاریخ این رقابت‌ها را دارد.