برترین موزه‌های ایران

برترین موزه‌های ایران

شاید حالا که صحبت از موزه شد دلتان بخواهد درباره مهم‌ترین و بهترین موزه‌های ایران اطلاعاتی داشته باشید. در این مجال اندک چند موزه برتر کشور را با هم مرور می‌کنیم.
موزه‌ملی: این موزه بیش از یک قرن قدمت دارد و در تهران، خیابان امام‌خمینی، خیابان سی‌تیر قرار گرفته است. از دو بخش موزه ایران‌باستان و موزه باستان‌شناسی و هنر اسلامی تشکیل‌شده و آثاری با قدمت بین یک میلیون تا 12هزار سال پیش در آن نگهداری می‌شود.
‌کاخ گلستان: معروف‌ترین کاخ سلطنتی ایران است و پادشاهان زیادی از آن به‌عنوان مرکز سلطنت خود استفاده کرده‌اند. قدمت کاخ گلستان که به ثبت جهانی هم رسیده به دوره شاه عباس صفوی برمی‌گردد و شما می‌توانید تمام اشیایی را که در دوره قاجار در این کاخ وجود داشته‌ در مجموعه گلستان تماشا کنید. کاخ گلستان در تهران، خیابان 15خرداد واقع شده است.
کاخ موزه سعدآباد: این کاخ ییلاق پادشاهان قاجار بوده که با روی کار آمدن پهلوی‌اول، بناهای زیادی اطراف آن ساخته شد و در زمان پهلوی‌دوم به‌طور رسمی به‌عنوان محل زندگی پادشاه انتخاب شد. گنجینه‌های زیادی از تاریخ و هنر معاصر در بناهای مختلف کاخ قرار دارد.
‌موزه جواهرات: طبیعی است که این موزه پر از جواهرات است و در اختیار بانک‌مرکزی قرار دارد؛ جواهراتی که تا امروز هیچ‌کدام از کارشناسان و محققان نتوانسته‌اند ارزش واقعی آنها را تخمین بزنند. موزه جواهرات در خیابان فردوسی تهران قرار دارد و در روزها و ساعات محدودی می‌توان به آن مراجعه کرد.
موزه هنرهای معاصر، موزه دفاع‌مقدس، موزه پارس شیراز، موزه آب یزد و موزه موسیقی اصفهان چند نمونه دیگر از برترین موزه‌های کشور هستند.