میرسلیم: رکود فعلی، خطرناک‌تر از تورم است

میرسلیم: رکود فعلی، خطرناک‌تر از تورم است

سیدمصطفی میرسلیم، نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در برنامه تلویزیونی دستخط با تاکید بر اینکه رکود بسیار خطرناک‌تر از تورم است گفت: دولت، حسن نیتی داشت از این لحاظ که می‌خواست تورم را مهار کند، اما برای مهار کردن تورم به روشی روی آورد که منجر به کاهش قدرت خرید مردم شد. 
میرسلیم افزود: وقتی مردم نتوانند خرید کنند و به بازار مراجعه نکنند، طبیعی است تورم کاهش می‌یابد، منتهی این موضوع منجر به این می‌شود که تولیدات به فروش نرود و بدین معنی است کسانی که مشغول کار هستند، با مشکل روبرو می‌شوند و با رکود مواجه می‌شویم.
وی با بیان اینکه اتکا به راه‌حل مهار تورم به قیمت پدید آوردن رکود راه‌حل مناسبی نبود، گفت: در داخل کشور امکانات فراوان وجود دارد و چاره‌جویی نیازهای داخلی ما به راحتی میسر است و برخی نیازمندی‌های خارجی هم وجود دارد که راه‌های خودش را برای تامین دارد.
میرسلیم در بخش دیگری از سخنان خود در این برنامه در پاسخ به این سوال که آیا آقای روحانی به دلیل مطالب مطرح شده در مناظره دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم از شما گله کرد، گفت:‌ هیچ وقت ایشان گله نکردند ولی فکر نمی‌کنم دل‌شان با من صاف باشد، ولی ایشان گله نکردند. من بعد انتخابات به ایشان گفتم  اداره کشور کار مشکلی است و باید دست به دست هم دهیم و کار را پیش ببریم.
وی درباره بیانیه حزب موتلفه در ایام انتخابات مبنی بر کناره‌گیری میرسلیم به نفع رئیسی و عدم تبعیت میرسلیم از این بیانیه گفت:در روز چهارشنبه‌ای که قبل از جمعه انتخابات بود، سفری به مشهد داشتم. در طول پرواز به آقای رئیسی گفتم دوستانی که به من رای می‌دهند، اگر کنار بروم معلوم نیست، رای آنها به شما تعلق گیرد. شما اگر کنار بروید معلوم نیست رای کسانی که به شما رای می‌دهند به من تعلق گیرد. منطقی این است که ما پای صحنه باشیم و نگذاریم آراء بشکند و احتمالا جمع آرا را کاهش دهد یا به نفع رقیب ما شود؛ این حرف منطق سیاسی داشت.
میرسلیم افزود: ایشان هم پذیرفت و با هم تفاهم کردیم به نفع هم کنار نرویم و پای کار بمانیم. برخی از دوستان ما در حزب فکر می‌کردند این سفر انجام شده و ما با هم تفاهم کردیم من به نفع آقای رئیسی کنار بروم. اینطور نبود و همان شب اعلام کردم این طور نیست و اشتباه صورت گرفته است.