فرهاد مجیدی فرار رو به جلو می‌کند

علیرضا فغانی: معلوم نیست کی از داوری خداحافظی کنم

فرهاد مجیدی فرار رو به جلو می‌کند

  علیرضا فغانی چهارشنبه ایران را برای قضاوت رقابت‌های «عرب کاپ» ترک می‌کند. فغانی جمعه بازی استقلال را قضاوت کرد که جنجال‌ساز شد. او حالا جواب نسبتا تندی به حرف‌های فرهاد مجیدی می‌دهد که گفته بود: «شهامت داشته باشد و به خاطر نگرفتن پنالتی عذرخواهی کند.»
 به قله برسم...
برای رسیدن به اینجایی که الان هستم، از سال 1373 تلاش کردم. من هدفگذاری کردم تا به قله برسم. الان تا یک قدمی قله پیش رفتم. این‌که بتوانم به قله برسم، منوط به این است که اول باید دوباره تا پای قله بروم. من در جام‌جهانی روسیه رده‌بندی را سوت زدم. اول باید در بهترین شرایط باشم که دوباره به نیمه‌نهایی برسم و بعد از آن اگر انشاا... همه چیز مهیا بود، به قله برسم.
 معلوم نیست
داوران بین‌المللی تا 48 سالگی می‌توانند قضاوت کنند. من الان 43 ساله هستم و هنوز جا دارم. فعلا جام‌‌جهانی پیش‌رو(قطر) را می‌روم تا ببینم 4 سال بعد چه اتفاقی می‌افتد. معلوم نیست تا چه زمانی داوری کنم.
 فرانسه- آرژانتین
بهترین قضاوت بین‌المللی من؟ راستش سخت است انتخاب کنم ولی خودم فکر می‌کنم 4 قضاوتی که در جام‌جهانی روسیه داشتم جزو بهترین قضاوت‌هایم در دوره داوری بود. البته بازی فرانسه و آرژانتین خیلی خوب بود. به لحاظ آماری هم حساب کنید، بهترین قضاوت جام‌جهانی بود. ما اصلا از کمک داور ویدئویی استفاده نکردیم و تمام تصمیمات هم درست بود.
 اصلا پنالتی نبود
شنیدم که دوست عزیزی(فرهاد مجیدی) در کنفرانس مطبوعاتی چیزهایی گفته، این‌که شهامت داشته باشم و عذرخواهی کنم. ببینید اگر قرار باشد که من هفته به هفته به خاطر اشتباه عذرخواهی کنم که نمی‌شود و اصلا نباید چنین مساله‌ای باب شود. در ضمن صحنه‌ای که ایشان می‌گوید پنالتی بوده، اصلا پنالتی نبود. شما به حالت دست بازیکن دقت کنید. حالت عادی است و توپ با آن برخورد می‌کند. فرهاد مجیدی مربی تیم امید بوده، حداقل قوانین داوری‌اش را به روز کند. به نظرم این حرف‌هایی که زده فرار رو به جلوست و می‌خواهد فشار را از روی دوش خودش بردارد.
 فاجعه بود
فریدون اصفهانیان در کمیته داوران فاجعه بود. تازه ایشان به خبرنگاران می‌گفت من خودم را موظف نمی‌دانم جوابگوی شما باشم. کسی که جوابگوی هیچکس نبود در تلاش بود قبل از خوردن حکم افشاریان، دوباره حکم ریاست کمیته را بگیرد! ما سال گذشته که آنها بودند 150 داور در فهرست داوران لیگ‌برتر داشتیم و این در حالی است که مثلا در استرالیا هفته‌ای 6مسابقه برگزار می‌شود و 5 داور ثابت، بازی‌ ها را سوت می‌زنند و این وسط یک داور هست که شانس دارد در فهرست باشد.