تك‌جمله‌های كمال تبریزی!

تك‌جمله‌های كمال تبریزی!

كمال تبریزی جزو كارگردانان فعال در تلویزیون و سینماست كه تا امروز آثار مختلفی را ساخته است. كافی است به حافظه آرشیوی مان مراجعه كنید تا به یاد مجموعه تلویزیونی
 دوران سركشی بیفتیم كه سال 1380 از تلویزیون پخش شد. او با ساخت این مجموعه كه به نوعی تابوشكنی كرده بود، توانست نظر مخاطبان بسیاری را به خودش جلب كند، زیرا در این سریال روایتگر زندگی یك دختر فراری به نام روناك بود كه بعد از فرار با اتفاقات زیادی در جامعه رو به روشد. این مجموعه تلویزیونی با اقبال گسترده مخاطبان رو‌به‌رو و باعث شد بینندگان نگاه ویژه‌ای به كارهای تبریزی داشته باشند.
تبریزی اواسط دهه 80 هم سریال شهریار را با محوریت زندگینامه این شاعر برای شبكه دو ساخت كه این مجموعه تلویزیونی هم به موفقیت نسبی دست پیدا كرد، اما نتوانست همانند دوران سركشی با اقبال زیاد رو‌به‌رو شود اما در مجموع با ساخت این سریال باعث شد مخاطبان با زندگی شهریار آشنا شوند كه در طول زندگی با چه ماجراهایی دست‌به گریبان بود. 
این كارگردان بعد از ساخت این اثر هم سراغ ساخت مجموعه سرزمین كهن یا سرزمین مادری شد كه بعد از پخش چند قسمت، درگیر ماجراهای قومیتی رفت و دیگر روی آنتن نرفت. او در تازه‌ترین اثر نمایشی سراغ یك موضوع طنز و فانتزی رفته و مجموعه الف ویژه را كارگردانی می‌كند. 
جالب است این كارگردان در پیگیری مجدد روزنامه جام‌جم و ارسال پیامك برای این كارگردان مثل دفعه قبل به یك جمله اكتفا كرد. او در پیامك اعلام كرد «سلام. هنوز خبری از كار نیست!» و روز گذشته پیامكی با این محتوا «سلام. اسم سریال این نیست و تغییر كرده!» پاسخ داده است. البته سؤال جام‌جم درباره محتوای سریال بود اما تبریزی چنین پاسخی داده است. البته پیگیری جام‌جم از مدیران نشان می‌دهد هنوز سیمافیلم به جمع‌بندی نرسیده و در حال حاضر نام سریال، الف ویژه است. این تك‌جملات كمال تبریزی از قرار شهره هم هست و او فقط پاسخگوی پیامك است و تلفنی تن به مصاحبه نمی‌دهد.