تصویب افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان  كمیته امداد

تصویب افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان كمیته امداد

رئیس كمیته امداد از تصویب افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان این نهاد در كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: یك نوبت سبد كالا به مددجویان در دهه فجر و یك نوبت در نیمه اسفند اختصاص می‌یابد.
به گزارش ‌جام‌جم، پرویز فتاح با بیان این‌كه ردیف اصلی بودجه كمیته امداد  ۱۲ درصد رشد خواهد داشت، افزود: این میزان افزایش برابر با میزان رشد كلی بودجه ۹۸ نسبت به سال ۹۷ است.
رئیس كمیته امداد ادامه داد: در پنج ماه گذشته ۶۲۰ هزار خانوار جدید به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی كشور و تورم به وجود آمده، تحت حمایت موقت قرار گرفتند.
فتاح با بیان این‌كه حمایت امداد از این خانوارهای جدید موقتی است، عنوان كرد: در اردیبهشت یا خرداد ۹۸ وضعیت این مددجویان بررسی شده و براساس نتایج به دست آمده نسبت به تمدید یا قطع حمایت‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.
وی با تاكید بر این‌كه در هشت ماهه ابتدای سال، اعتبارات امداد به طور كامل از سوی دولت تخصیص یافت، گفت: متاسفانه در دو ماه گذشته به دلیل مشكلات اقتصادی، نتوانستیم اعتبارات را كامل جذب كنیم و اگرچه وضعیت دولت را درك می‌كنیم، اما همه بدانیم كه مددجویان باید در اولویت باشند. دولت هم با درك وضعیت موجود، قول مساعد برای پرداخت كامل اعتبارات امداد را داده است.
رئیس كمیته امداد در خصوص ارائه وام قرض‌الحسنه از منابع بانكی به مددجویان افزود: ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سهم مددجویان امداد از قرض الحسنه بانك‌ها بود كه تا پایان سال به طور كامل اختصاص می‌یابد. همچنین مصوبه افزایش سقف وام خوداشتغالی مددجویان به ۵۰ میلیون تومان تصویب شده و از سال ۹۸ اجرایی خواهد شد. وی با اشاره به مجوز برداشت 5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی ادامه داد: از این منبع، یكصد هزار فقره وام متوسط ۲۵ میلیون تومانی با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده كه ۲۰۰ میلیارد تومان آن را دریافت كرده‌ایم و امیدواریم تخصیص این منابع سرعت بیشتری پیدا كند. فتاح از اختصاص یك نوبت سبد كالا به مددجویان این نهاد در ایام دهه فجر خبر داد و عنوان كرد: تقاضای ما از دولت و وزارت رفاه این بود كه سبد كالای مددجویان امداد به صورت نقدی پرداخت نشود و به شكل كالا ارائه شود. در این زمینه با رئیس‌جمهور مذاكره كرده‌ایم و علاوه بر ارائه سبد كالا در دهه فجر، یك نوبت سبد كالا در نیمه‌های اسفند هم پیش‌بینی شده كه به عنوان عیدی مددجویان ارائه خواهد شد.
 وی به تداوم طرح معافیت انشعاب برق، آب و گاز مددجویان در سال ۹۸ اشاره كرد و گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی، این معافیت برای سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.
رئیس كمیته امداد از افزایش ۳۵ درصدی كمك‌های مردمی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ خبر داد و تاكید كرد: باید از مردم موقعیت‌شناس و خیران تشكر كنیم كه با درك شرایط كشور، دست یاری به سمت نیازمندان گرفتند و به یاری آنان شتافتند.