فقر مطلق آب چیست؟

فقر مطلق آب چیست؟

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران استفاده ۸۸درصدی از آب زیرزمینی برای شرب را فقر مطلق دانست.

بهزاد برارزاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از زیرساخت‌های آبی استان مازندران گفت: زیرساخت‌های کنونی آبرسانی فقط برای سه میلیون جمعیت ظرفیت دارد و در ایامی که مسافران بیشتری به استان وارد می‌شوند، دیگر قادر به تامین نیازها نیست. به گفته او در استان مازندران ۳۶۰۰روستا داریم که فقط ۱۷۰۰روستا و ۹۹۰هزار نفر از جمعیت تحت پوشش آبفا قرار دارند. تصدی‌گری روستاها با آبفاست اما مقاومتی را از سوی شوراها، دهیارها و آبدارها در تحویل روستاها به آبفا شاهدیم در حالی‌که آمادگی خدمت‌رسانی به دورترین نقاط روستایی را هم داریم. وی درباره شبکه فاضلاب استان مازندران تصریح کرد: ۱۷درصد جمعیت استان تحت پوشش فاضلاب است و این شرایط در حالی‌که این رقم در کشور ۵۳‌درصد است، عدد نرمالی نیست.

مخالف تجمیع کارت‌های بانکی 
برخی از مراجع قانونی درگیر با پیامدهای تخلفات در این حوزه می‌گویند که همه کارت‌های بانکی باید در یک کارت یا کارت‌های بانکی با سایر کارت‌های شهروندی مانند کارت ملی و... ادغام شوند. پیش از این، رئیس پلیس پایتخت، ساماندهی کارت‌های بانکی را درخواست و پیشنهاد کرده بود که تمام کارت‌های بانکی در یک کارت تجمیع شود، زیرا از این طریق دیگر هیچ فردی حاضر به اجاره کارت خود نخواهد شد. مجلسی‌ها از طرحی خبر می‌دهند که بر اساس آن تمام حساب‌ها و کارت‌های بانکی جمع‌آوری و تبدیل به یک کارت با مشخصات افراد شود که دیگر افراد سودجو نتوانند از این حساب‌ها در جهت اهداف خودشان استفاده کنند، چون یک کارت است. در واکنش به این موضوع، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: این موضوع مورد تایید کارشناسی بانک مرکزی نیست و در آینده موضع رسمی این بانک اعلام خواهد شد.

بدون تیتر
 وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از آمریکا به دلیل اعتراض به تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولید نفت، گفت: تحریم‌هایی بر صادرات نفت ایران اعمال شده که رفع آنها برای کاهش قیمت‌ها ضروری است.

 ارزش بازار سرمایه در شش‌ماهه نخست سال جاری باکاهش 22 درصدی همراه شده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی هم از نظر منابع ارزی و هم در حوزه حواله‌ای و هم اسکناس، وضعیت خوب و قابل‌قبولی دارد و با عرضه‌هایی که انجام می‌دهیم، آرامش حاکم بر بازار حفظ خواهد شد و تداوم خواهد داشت.

 معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در صنعت پوشاک ۱۲درصد نسبت به شش‌ماهه سال گذشته افزایش صادرات وزنی داشته‌ایم.

هم‌اکنون حدود ۱۸میلیارد و ۳۲۰میلیون مترمکعب آب در سدهای کشور ذخیره شده که این مقدار نشان‌دهنده پرشدگی ۳۷درصدی ظرفیت مخازن سدهاست؛ به‌عبارتی درحال حاضر حدود ۶۳درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است.

 قیمت اوراق مسکن به مرز ۹۰هزار تومان نزدیک شده که بهای این اوراق برای وام زوجین حدود ۸۸ میلیون و برای مجردها ۵۱میلیون تومان می‌شود.

 مصطفی رجبی‌مشهدی - سخنگوی صنعت برق: 85‌درصد تهرانی‌ها برای برای سرمایش واحدهای خود از کولر آبی استفاده می‌کنند.

 مبلغ تراکنش‌های شبکه الکترونیک پرداخت کارتی کشور در شهریور امسال به بیش از ۷۲۰هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به ماه و سال قبل افزایش داشته و در این میان کارتخوان‌های فروشگاهی سهم بیش از ۹۲درصدی داشته‌اند.