هفت ناآرام

رونالدو و منچستریونایتد در خصمانه‌ترین حالت ممکن

هفت ناآرام

 از همان موقع که در تمرینات پیش‌فصل حاضر نشد و هر تلاشی را انجام داد تا شاید راهی تیم دیگری شود، خیلی‌ها می‌گفتند داستان کریس رونالدو و منچستریونایتد قرار نیست با یک پایان خوش به اتمام برسد. در آن طرف ماجرا هم ارین‌تن‌هاگ قرار داشت که نظم و انضباط تیمی از هر چیز برایش مهم‌تر بود و اصلا نام و بزرگی ستاره‌ها برایش اهمیتی نداشت. بعد از آن‌که مربی هلندی در چند بازی ستاره تیمش را نیمکت‌نشین کرد، شایعات در مورد این بازیکن و مربی بیش از پیش شد. اتفاقات چهارشنبه‌شب در بازی من‌یو و تاتنهام و تبعات بعد از آن، نشان داد که CR7 بیش از هر زمان دیگری به در خروج باشگاه نزدیک شده است. در دقایق پایانی بازی با تاتنهام بود که تصاویر تلویزیونی رونالدو را در حال رفتن به سمت رختکن نشان داد. البته خبرها و گزارش‌های بعدی اعلام کرد او حتی به رختکن هم نرفته و از ورزشگاه مستقیم به خانه‌اش بازگشته است. همان روز و بعد از پایان بازی، تن هاگ در نشست خبری اعلام کرد که نمی‌خواهد شیرینی این پیروزی را از بین ببرد و به‌زودی در این باره تصمیم‌گیری می‌کند. خبرهای آمده از تمرین روز گذشته منچستر نشان داد که تن هاگ در این زمینه خیلی زود به نتیجه رسیده است.

 تنبیه سخت 
بنا به گزارش رسانه‌های انگلیسی، تن هاگ روز پنجشنبه با رونالدو جلسه‌ای در کارینگتون برگزار کرد و چند ساعت بعد باشگاه منچستریونایتد با انتشار بیانیه‌ای، تصمیمی که در مورد این رفتار رونالدو گرفته شد را اعلام کرد. در بیانیه این باشگاه آمده است: «کریستیانو در فهرست منچستریونایتد برای دیدار روز شنبه مقابل چلسی نخواهد بود. بقیه اعضای تیم روی آماده‌سازی برای این دیدار تمرکز دارند.»از طرف دیگر و در حالی که برخی از رسانه‌های انگلیسی اعلام کرده بودند این بازیکن همچنین باید به‌تنهایی و دور از سایر هم‌تیمی‌هایش به تمرینات ادامه دهد، رونالدو روز گذشته به همراه محافظانش به مجموعه تمرینی این تیم رفت تا صحت این خبر تایید شود. در این میان، دیلی‌میل در خبری اعلام کرد این پایان مجازات ستاره پرتغالی منچستر نیست. بنا بر این گزارش، رونالدو تا چند روز باید با تیم زیر 21ساله‌های منچستر تمرین کند و حق تمرین با تیم اصلی را ندارد. همچنین باشگاه تا دو هفته دستمزد این بازیکن را پرداخت نمی‌کند. در این میان، تن هاگ خبر دیگری هم در مورد بازی چهارشنبه‌شب اعلام کرد. او به مدیران من‌‌یو گفته که در دقایق پایانی بازی از رونالدو خواسته برای حضور در زمین حاضر شود اما او از این تصمیم سر باز زده است. 

 عذرخواهی کریس 
بعد از انتشار این خبرها، رونالدو در صفحه‌اش در اینستاگرام به این مسأله واکنش نشان داد که می‌توان به‌نوعی آن را عذرخواهی دانست. او در پیام خود نوشت: «همان‌طور که همیشه در طول دوران حرفه‌ای خود این کار را انجام داده‌ام، سعی می‌کنم با احترام نسبت به همکارانم، حریفان و مربیانم رفتار کنم و با احترام بازی کنم. این مسأله تغییر نکرده است، من نیز تغییر نکرده‌ام. من همان فرد و همان (بازیکن) حرفه‌ای هستم که در 20سال گذشته در فوتبال سطح بالا بازی کرده‌ام و احترام، همیشه نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری‌ام داشته است. من (به‌عنوان یک بازیکن) خیلی جوان شروع کردم، نمونه‌های قدیمی‌تر و با‌تجربه‌ترین بازیکنان همیشه برایم بسیار مهم بودند. بنابراین، همیشه سعی کرده‌ام خود را الگوی جوانانی قرار دهم که در تمام تیم‌هایی که حضور داشته‌ام، رشد کرده‌اند. متأسفانه این همیشه ممکن نیست و گاهی اوقات احساساتی می‌شوم.»

 آمارهای نگران‌کننده
در بحبوحه این بحران، آماری در مورد عملکرد این فصل کریس در‌منچستر منتشر شده که نشان می‌دهد تصمیمات تن هاگ چندان دور از انتظار نبوده است. سایت تحلیلی و آماری Opta به بررسی این موضوع پرداخته است که عملکرد منچستر در بازی‌هایی که رونالدو بوده و در بازی‌هایی که کریس حضور نداشته، تفاوت چشمگیری داشته است. منچستر در هشت بازی این فصل بدون رونالدو وارد زمین شده و فقط در دو بازی با این ستاره بازی را شروع کرده است. اولین مساله مربوط به میزان دوندگی بازیکنان تیم است. در آن هشت بازی اشاره شده، بازیکنان منچستر در طول 90 دقیقه به طور میانگین 108.5کیلومتر را دویده‌اند. این در حالی است که این آمار برای آن دو بازی 98.5کیلومتر است. از همان روزی که تن هاگ به‌عنوان مربی انتخاب شد، خیلی‌ها می‌گفتند تاکتیک این مربی هلندی دوندگی بالای بازیکنان و فشار از داخل زمین حریف است. آنها می‌گفتند به همین دلیل کریس زیاد جایی در تاکتیک‌های او ندارد و حالا چنین آماری تاییدی بر آن گفته‌هاست. مسأله دیگر مربوط به نحوه امتیازگری تیم است. در بازی‌های که من‌یو بدون کریس وارد زمین شده، به طور میانگین 2.25امتیاز کسب کرده و این آمار برای بازی‌ها با حضور رونالدو تنها 0.5امتیاز است. انتشار این آمار با واکنش طرفداران منچستر رو‌به‌رو شده است. بیشتر آنها گفته‌اند گرچه همچنان رونالدو بازیکنان محبوب آنهاست اما به نظر می‌رسد دوران حضور این ستاره در این تیم به پایانش نزدیک شده است.

حسین خلیلی - گروه ورزش
ضمیمه نوجوانه
تیتر خبرها