قطر2022

قطر2022

جانشین «انکوکو» در فرانسه
سه‌شنبه شب در تمرینات تیم ملی فرانسه پیش از جام‌جهانی،  کریستوفر انکونکو به‌شدت آسیب دید و در فاصله چهار روز مانده به جام‌جهانی، این رقابت را از دست داد. مهاجم گلزن باشگاه لایپزیگ که برای اولین بار قرار بود جام‌جهانی را تجربه کند، به‌دلیل مصدومیت به خانه بازگشت تا برای مداوای خود اقدام کند. دیدیه دشان برای جانشین انکونکو، «راندال کولو موانی» را به تیم ملی فراخواند. مهاجم 23 ساله اینتراخت فرانکفورت در این فصل برای تیمش در 23 بازی هشت گل زده و 11 پاس گل داده است.

ظاهر جدید «سون»
سون هیونگ مین، کاپیتان و ستاره تیم ملی کره‌جنوبی که در حال بازگشت به فرم اولیه خود پس از رهایی از مصدومیت از ناحیه صورت است در اولین تمرین این تیم در دوحه، از ماسک محافظ صورت استفاده کرد. سون به‌عنوان آخرین بازیکن، ساعات اولیه دیروز به اردوی تیم ملی کره جنوبی در دوحه اضافه شد. مهاجم شماره۷ تاتنهام و کره جنوبی 4 نوامبر و سه روز پس از برخورد به بازیکن تیم مارسی در لیگ قهرمانان اروپا، روی چند ناحیه از صورت خود که دچار شکستگی شده بود، عمل جراحی انجام داد.

پیراهن آلمان، مشتری ندارد
نشریه بیلد آلمان گزارش داد که استقبال مردم آلمان از خرید پیراهن تیم ملی این کشور بسیار اندک بوده است. طبق گزارش بیلد، مردم آلمان مثل دوره‌های قبل اقدام به خرید پیراهن‌های مانشافت نکرده‌اند. هانس فورستر در این باره به بیلد گفت:من 100 پیراهن تیم ملی در انبار دارم و فقط دو پیراهن فروخته‌ام! شرایط امسال بسیار سخت است چون هم تبلیغات خوبی صورت نگرفته و هم این‌که جام‌جهانی در زمان بدی از سال برگزار می‌شود. هوا سرد است و مردم مجبورند روی پیراهن تیم‌ملی ژاکت بپوشند. به همین دلیل استقبال خوبی صورت نگرفته است.»

درگیری نیروهای امنیتی با خبرنگار دانمارکی
راسموس تانتولت، گزارشگر شبکه TV2، چند روز قبل از بازی افتتاحیه جام‌جهانی فوتبال از قطر و به‌صورت پخش زنده در حال تهیه گزارش بود که کارکنان امنیتی به او حمله ور شده و حواشی بزرگی ایجاد کردند. این افراد به‌سرعت راسموس تانتولت را تهدید به شکستن و تخریب دوربینش کردند. ویدئویی از این اتفاق که در رسانه‌های اجتماعی در فضای مجازی پخش شده، نشان می‌دهد تانتولت به زبان انگلیسی توضیح می‌دهد کجا خلاف قوانین فیلمبرداری در قطر عمل کرده است؟ او گفت: «شما تمام دنیا را به اینجا دعوت کرده‌اید. چرا نمی‌توانیم فیلمبرداری کنیم؟ اینجا که یک مکان عمومی است.» تانتولت که از قطر و با شبکه نروژی NRK صحبت می‌کرد، دیروز اعلام کرد  مقامات قطری از او عذرخواهی کرده‌اند.