نسخه Pdf

نوآور

نوآور

fiber
 رکورد انتقال داده از طریق فیبرنوری شکسته شد
مهندسان رکورد سرعت جدیدی را برای انتقال داده‌ها از طریق فیبر نوری با قطر استاندارد ثبت کرده‌اند. این تیم قادر به انتقال داده با نرخ 1.53پتابیت در ثانیه بود. برای این‌که بفهمیم چقدر سریع است، یک پتابیت برابر با یک میلیون گیگابیت است. اتصالات اینترنت خانگی امروزی با سرعت یک گیگابیت در ثانیه هم نیستند. در واقع، تخمین زده می‌شود کل پهنای باند اینترنت جهانی کمتر از یک پتابیت در ثانیه باشد، به این معنی که این فیبر می‌تواند همه آن را با فضای خالی مدیریت کند. از نظر فنی، این سریع‌ترین نرخ انتقال داده تاکنون نیست. این افتخار متعلق به یک تراشه نوری است که سرعت خیره کننده 1.84پتابیت در ثانیه را دارد. البته این فناوری هنوز کاملا آزمایشی است و از تجاری‌سازی بسیار دور است. این رکورد جدید قابل توجه است زیرا با استفاده از فیبر نوری با قطر روکش استاندارد 0.125میلی‌متر به دست آمده‌است. این به معنای آن است که باید تا حد زیادی با زیرساخت‌های موجود سازگار باشد. مانند بسیاری از فیبرهای نوری فعلی، سیستم جدید از یک هسته شیشه‌ای برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند. در انتهای دیگر فیبر، سیگنال‌ها برای رمزگشایی داده‌های ارسال شده پردازش می‌شوند.

iPhone
حریم‌خصوصی بی حریم‌خصوصی 
با وجود تمام صحبت‌های اپل در مورد امنیت آیفون شما، این شرکت اطلاعات زیادی را درباره شما جمع‌آوری می‌کند. آیفون‌ها یک تنظیمات حریم خصوصی دارند با این حال، طبق گزارش جدید محققان مستقل، اپل حتی زمانی که ردیابی را خاموش می‌کنید، اطلاعات بسیار دقیقی را در مورد شما با برنامه‌های خود جمع‌آوری می‌کند، که این تناقض آشکار با توضیحات خود اپل در مورد نحوه عملکرد حفاظت از حریم‌خصوصی است. تنظیمات iPhone Analytics یک قول صریح می‌دهد. آن را خاموش کنید و اپل می‌گوید که «اشتراک‌گذاری Device Analytics را به طور کلی غیرفعال می‌کند.» با این حال دو توسعه‌دهنده اپلیکیشن و محقق امنیتی در شرکت نرم‌افزاری Mysk، نگاهی به داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط تعدادی از برنامه‌‌های آیفون اپل انداختند. آنها دریافتند کنترل تجزیه و تحلیل و دیگر تنظیمات حریم‌خصوصی هیچ تأثیر آشکاری بر جمع‌آوری داده‌های اپل ندارد؛ ردیابی چه روشن و چه خاموش باشد، یکسان باقی می‌ماند. به نظر می‌رسد اپ استور اطلاعات مربوط به تک‌تک کارهایی را که در زمان واقعی انجام می‌دهید، جمع‌آوری می‌کند، از جمله این‌که چه چیزی روی آن ضربه زده‌اید، چه برنامه‌هایی را جست‌وجو می‌کنید، چه تبلیغاتی را دیده‌اید، و مدت زمانی که به یک برنامه خاص نگاه کرده‌اید و چگونه آن را پیدا کرده‌اید. انصراف یا خاموش کردن گزینه‌های شخصی‌سازی، میزان تجزیه و تحلیل دقیقی را که برنامه ارسال می‌کرد، کاهش نداد. اپل به چند درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. ما داستان را با هر اطلاعاتی که شرکت ارائه می‌کند، به روز می‌کنیم.

Microsoft 
مشکل جدید مایکروسافت
مایکروسافت برای متقاعد کردن رگولاتورهای اروپایی برای پذیرش خرید اکتیویژن بلیزارد با مشکل مواجه است. مایکروسافت در آخرین تلاش خود برای تغییر نتیجه به نفع خود، به همه یادآوری کرده‌است که سونی رهبر بازار است. کمیسیون اروپای اتحادیه‌اروپا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد تحقیقات زیادی را در مورد خرید پیشنهادی مایکروسافت از اکتیویژن بلیزارد آغاز کرده‌است. این تحقیقات پس از مهلت پیشنهادی تنظیم‌کننده اتحادیه‌اروپا در سپتامبر و زمانی که معامله برای اولین بار مورد بررسی قرار گرفت، فعال شد. طبق بیانیه مطبوعاتی، تحقیق جدید اکنون 90روزکاری - تا 23مارس2023 - برای تصمیم‌گیری فرصت دارد. این کمیسیون مدعی است از این که خرید مایکروسافت بتواند تعادل در بازار را به هم بزند و باعث کاهش رقابت شود، نگران است. تحقیقات اولیه کمیسیون نشان می‌دهد این تراکنش ممکن است رقابت در بازارهای توزیع بازی‌های ویدئویی کنسول و رایانه شخصی، از جمله خدمات اشتراک چند بازی یا سرویس‌های پخش بازی‌های ابری و برای سیستم‌عامل‌های رایانه شخصی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این سازمان به‌طور خاص قابلیت مایکروسافت برای تبدیل برخی از موفق‌ترین بازی‌های به انحصار را برجسته کرد.
ضمیمه نوجوانه
تیتر خبرها