نسخه Pdf

خطر کم‌آبی و گرمازدگی برای توریست‌ها

قطر 2022

خطر کم‌آبی و گرمازدگی برای توریست‌ها

بر اساس گزارش دیلی میل، قطر به عنوان میزبان بسیار گرم جام‌جهانی 2022 مخازن کافی آب برای توریست‌ها در نقاط مختلف شهرهای میزبان مهیا نکرده است.

این گزارش حاکی از آن است که پارک رسمی هواداران فیفا، منطقه‌ها و استادیوم‌های جام‌جهانی فاقد آبنما هستند که این موضوع ممکن است منجر به ایجاد خطرگرمازدگی و کم‌آبی برای توریست‌ها و تماشاگران جام‌جهانی 2022 قطر شود. دمای هوا در برخی از نقاط قطر تا همین دیروز به 33 درجه سانتی‌گراد بالای صفر هم رسید. اکنون گرمازدگی در قطر بزرگ‌ترین خطر برای تمام توریست‌ها و تماشاگران حاضر در قطر است. 

 نخستین جنجال بزرگ برای قطری‌ها

هشت بازیکن تیم‌ملی فوتبال اکوادور متهم به دریافت رشوه شده‌اند. بر اساس گزارش مارکا این هشت بازیکن متهم به این هستند که در دیدار افتتاحیه مقابل قطر طوری بازی کنند که تیم‌شان ببازد. بر اساس آخرین گزارش‌ها قطری‌ها پیشنهاد این رشوه را به برخی از بازیکنان اکوادور داده‌اند. جزئیات بیشتر حاکی از این توافق است که اکوادور نیمه دوم یک گل از قطر بخورد. با توجه به این‌که قطر پیش از این متهم شده با پرداخت میلیون‌ها دلار میزبانی را خریده این شایعه می‌تواند بیش از پیش برای آنها دردسرساز شود. در آستانه آغاز این تورنمنت نه مقامات دولتی قطر و نه اعضای فدراسیون فوتبال قطر به این شایعه واکنشی نشان نداده‌اند.