نسخه Pdf

برای صعود همه کار می‌کنیم

مهدی طارمی: 

برای صعود همه کار می‌کنیم

مهدی طارمی مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با سایت فیفا عنوان کرد: برای ما تیم‌ملی رسیدن به مرحله حذفی بسیار بزرگ است و برای رسیدن به آن همه کار خواهیم کرد. البته مشکلاتی پیش رو هست اما همیشه نکات مثبت و منفی وجود دارد. همه بازیکنان، مربیان و فدراسیون تلاش خود را می‌کنند تا تیم‌ملی را به بهترین شکل برای جام‌جهانی آماده کنند. من احساس خوبی برای این مسابقات دارم زیرا شاهد تلاش تیم بوده‌ام. صعود به مرحله حذفی برای اولین بار برای هواداران ما معنی زیادی دارد و باعث افتخار ماست.

علیرضا جهانبخش: کل تیم آماده است

علیرضا جهانبخش در نشست خبری که برخی سعی داشتند آن را با حاشیه گره بزنند، گفت: کل تیم آماده هست و قطعا همه بچه‌ها همه تلاش‌شان را می‌کنند تا در این مدت کوتاه بتوانند تاثیرگذار باشند و اولین بازی‌مان را با قدرت شروع کنیم. در این نشست خبری خبرنگاری انگلیسی از جهانبخش در رابطه با احتمال شادی نکردن بازیکنان ایران پس از گل‌های احتمالی یا نخواندن سرود ملی ایران پرسید که او جواب داد: فکر می‌کنم اگر هم‌گروه نبودیم، این سوال پرسیده نمی‌شد اما الان تمام تمرکز من و هم‌تیمی‌هایم روی تیم‌ملی است. درباره شادی پس از گل پرسیدید که یک مساله شخصی است و هر بازیکن برای خودش یک شادی متفاوت دارد.

علیرضا   بیرانوند: تاریخ‌ساز می‌شویم

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی قطر نیز در نشست خبری گفت: با تمرینات و بازی‌های تدارکاتی مثل بازی با اروگوئه و تونس که پشت سر گذاشتیم، نشان دادیم می‌خواهیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. مطمئن باشید که آمده‌ایم تاریخ‌سازی کنیم. 
بیرانوند هم که با سوال یک خبرنگار انگلیسی مبنی بر شادی کردن یا نکردن بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران بعداز گلزنی روبه‌رو شده بود گفت: بحث شادی یک مساله شخصی است. وقتی که اینجا هستیم، یعنی آمده‌ایم تا مردم ایران را خوشحال کنیم، چون تیم ملی برای ایران است. وقتی ما اینجا آمده‌ایم، یعنی پایبند هستیم تا بتوانیم همه مردم ایران را خوشحال کرده و برای اولین بار صعود کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

کریم  انصاری‌فرد: اتفاقی تاریخی باهم‌‌تیمی‌هایم  رقم می‌زنیم

کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم‌ملی فوتبال در نشست خبری روز جمعه در قطر پیش از نخستین بازی تیم‌ملی مقابل انگلیس در جام‌جهانی گفت: همیشه نسبت به تعهدم پایبند بودم و همیشه سعی کردم بهترین عملکردم را در زمین داشته باشم. طبیعتا همین طور که سه دوره بازی کردم، تجربه‌های زیادی به لحاظ تیمی و انفرادی کسب کردم.
وی گفت: ما تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را در زمین داشته باشیم. من تجربه زیادی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ کسب کردم و سعی می‌کنم این تجربه را در اختیار بازیکنان جوان تیم قرار بدهم. همان‌طور که در ابتدای صحبتم گفتم در این دوره حضور داریم تا از گروهمان صعود کنیم.تا آخرین لحظه بازی سوم دست از تلاش برنمی‌داریم؛ هم من و هم هم‌تیمی‌های عزیزم. ما می‌خواهیم این اتفاق تاریخی را رقم بزنیم.

به گزارش ایسنا، مهاجم تیم‌ملی پس از این که با سوالی مشابه سوال دیروز رسانه‌های انگلیسی از علیرضا جهانبخش مواجه شد، تصریح کرد: مطلبی را می‌خواهم بگویم. اتفاقی که در کنفرانس مطبوعاتی افتاد، این است که همان‌طور که ما گفتیم تیم ما همیشه به تیم بودن، زبانزد است. 

به خاطر همین من و باقی بازیکنان سعی کردیم از یکدیگر دفاع کنیم و واقعیت‌ها را بگوییم. این که شما هر روز یک سوالی می‌پرسید، هیچ مشکلی ندارد. ما احترام می‌گذاریم و همان‌طور که الان حضور داریم و روزهای قبل هم پاسخگو بودیم. همان‌طور که وظیفه من است که در جام‌جهانی بازی کنم، وظیفه شما هم سوال پرسیدن است. من قویا از علیرضا جهانبخش دفاع می‌کنم حتی با وجود این که اینجا نیست. به خاطر این که سوالی از او پرسیده شد، دقیقا همین سوالی است که الان از من پرسیده شد. البته نمی‌دانم خود ایشان بوده یا نه.

او درباره حضور تماشاگران ایرانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: قطعا باعث افتخار من، کشورم، بازیکنان و مردم است. همانطور که مردها و بانوان ما به استادیوم می‌آیند، اینها برادران، خواهران، پدران و مادر ما هستند. این جام‌جهانی برای ما نیست بلکه برای کل دنیا مانند کشور من است. هیچ استثنایی وجود ندارد. ما همیشه برای مردم‌مان بازی کردیم و هیچ قشری از این موضوع مستثنا نیست. همیشه باعث افتخار بوده و تشکر می‌کنم که این سوال پرسیده شد. با تمام احترام به تمام هواداران و کشورهای دنیا می‌دانیم که ایران یکی از بهترین هواداران و تماشاگران خوب دنیا را دارد.

مرتضی پورعلی گنجی: هدف، فقط شاد کردن دل مردم  است

مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع تیم‌ملی فوتبال ایران نیز در همین نشست خبری عنوان کرد: به قطر تبریک می‌گویم که میزبان جام‌جهانی شده است و امیدوارم این جام برای مردم عزیز ایران خوش یمن باشد. تنها مساله مهم این است که با تعهد و تمرکز کامل هم‌‌قسم‌ شده‌ایم تا دل مردم کشور را شاد کرده و موجب افتخار آنان شویم. این بازیکن تصریح کرد:  بازیکنان تلاش می‌کنند تا در این جام حضور یابند و ما هم مثل اسطوره‌های فوتبال کشور سعی کرده‌ایم به این آرزو برسیم تا با تلاش و عرق‌ ریختن دل مردم را شاد کنیم. هدفی جز‌شاد کردن مردم ایران نداریم.

او درباره این‌که تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ با وضعیت دفاعی مناسب خود شناخته شد و آیا در این دوره هم با همین وضعیت بازی خواهد کرد، گفت: بزرگترین قدرتی که نشان دادیم این بود که همه تیم برای گل نخوردن و دفاع از تیم‌ملی خودمان از خط حمله تا دفاع کار می‌کردیم. سردار، کریم و همه بازیکنان برای این هدف کار می‌کردند. بزرگترین چیزی که مربیان و کادرفنی در جام‌های‌جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۴ (که من غایب بودم) یاد دادند این بود که ما در کنار هم یک خانواده هستیم که می‌توانیم از تیم خودمان دفاع کنیم. امیدوارم در این جام‌جهانی هم از این نقطه قوت خودمان بهره ببریم و بهترین نتایج را کسب کنیم. مدافع تیم‌ملی ادامه داد: امیدوارم خداوند به پاهایمان قوت بدهد و در روزهای بازی خیلی خوب باشیم و با تلاش و زحمت و از دل و جان برای زنان و مردان کشورمان خوشحالی را رقم بزنیم.

بازتاب جنگ روانی انگلیسی‌ها علیه ایران در رسانه‌های مختلف

برخی موضعگیری‌های خبرنگاران رسانه‌های مختلف علیه تیم‌ملی فوتبال ایران، به خصوص خبرنگاران انگلیسی، باعث شده برخی بازیکنان تیم‌ملی اظهارنظری درباره این موضعگیری‌ها داشته باشند که این موضعگیری‌ها به نوبه خود در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب یافته است. 

روزنامه انگلیسی «اکسپرس» نوشت که جهانبخش کاپیتان تیم‌ملی ایران اعتقاد دارد رسانه‌های انگلیسی قصد ایجاد جنگ روانی علیه تیم‌ملی و بازیکنانش در آستانه دیدار با این تیم را دارند. جهانبخش می‌گوید انگلیسی‌ها قصد عصبی کردن آنها را دارند. 

«میرور» دیگر روزنامه انگلیسی هم به صحبت‌های جهانبخش اشاره کرده و از زبان او نوشته: خبرنگاران انگلیسی در تلاش برای تضعیف ذهنیت تیم ایران و ایجاد بی‌ثباتی در تیم‌ملی فوتبال هستند.

روزنامه ایرلندی «آیریش تایمز» هم در گزارشی نوشت که جهانبخش تیم رسانه‌ای انگلیسی‌ها را به تلاش برای ایجاد آشفتگی در تیم ایران متهم کرده است. 
خبرگزاری فرانسه هم در این رابطه نوشت در میان این حواشی بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران بدون توجه به حواشی در تلاش برای تمرکز روی فوتبال هستند.