نسخه Pdf

لبخند و سکوت

گزارش تمرین تیم‌ملی در آستانه دیدار با انگلیس

لبخند و سکوت

تکراری‌ترین جمله همین است که اولین بازی یعنی مهم‌ترین بازی. تقریبا بیش از 24 ساعت دیگر قرار است مقابل انگلیس قرار بگیریم، تیمی مملو از بازیکنان درجه یک، برگرفته از دل برترین لیگ فوتبال جهان. تیم‌ملی ایران بدون توجه به پیش‌بینی‌های مختلف رسانه‌ها در حال آماده شدن است. نکته بسیار مشهود درباره تمرینات تیم‌ملی فوتبال ایران، سکوت توام با آرامش و البته لبخندهای کی‌روش و پسران است.

 ما و آنها
فعلا تیمی که در موضع غر زدن و ناراحتی قرار دارد انگلیس است نه ما. رسانه‌های انگلیسی مدام از ممنوعیت مشروبات الکلی می‌گویند و به گرمای شدید هوای قطر اشاره می‌کنند. تصویر ستاره‌های انگلیس که از گرما کلافه شده‌اند مدام روی صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی بریتانیا می‌رود. اما بازیکنان ایران تا این لحظه نه از گرمازدگی گفته‌اند و نه بابت چیزی شکایت دارند. لبخندزنان در سکوت می‌دوند، گرم می‌کنند، بازی تمرینی انجام می‌دهند و در سالن وزنه می‌زنند. 

 گرما را شکست بده
انگلیسی‌ها طاقت دمای بیش از 30 درجه قطر را ندارند و این موضوع به یکی از دغدغه‌های نشریات بریتانیا تبدیل شده است. آنها هر آنچه را که به جام‌جهانی مربوط می‌شود کنار گذاشته‌ و فقط به کلافگی بازیکنان انگلیس در تمرینات بابت این موضوع می‌پردازند. مثلا نشریه دیلی میل تصویری از هری کین را روی صفحه نخست برده و تیتر زده: «گرما را شکست بده». نکته دیگر مربوط به تاکید ممنوعیت استفاده از مشروبات الکلی از سوی فیفا و دولت قطر در خلال برگزاری جام‌جهانی است که تیترها را در نشریات و رسانه‌های انگلیسی در نوردیده است. با این حال برخی از هولیگان‌های انگلیسی هشدار داده‌اند که قصد دارند این قانون را زیر پا بگذارند. 

 کاملا  آرام
آخرین تمرینات تیم‌ملی در حالی برگزار شد که کی‌روش مدام با جهانبخش و پورعلی‌گنجی صحبت می‌کرد و دلیلش را نمی‌دانیم. اما فضای تمرینات تیم‌ملی برخلاف آنچه که در تمرین تیم انگلیس جریان دارد کاملا آرام است و دغدغه‌ای درخصوص گرمای شدید هوا وجود ندارد. هیچ یک از ستاره‌های ایران مانند آزمون یا طارمی با عکسی مشابه تصویر کلافه هری‌کین شکار عکاسان نشده‌اند. آرامش در جریان است؛ آرامشی توام با لبخند و سکوت. 

 می‌بریم اما مواظب باشیم
کارشناسان و چهره‌های شناخته شده فوتبال انگلیس در آستانه دیدار با ایران دست به پیش‌بینی می‌زنند. کسانی مثل کریس ساتن پیش‌بینی می‌کنند انگلیس با نتیجه‌ای «نزدیک» ایران را ببرد، مارتین کیون هم برد انگلیس را پیش‌بینی می‌کند اما می‌گوید باید مواظب ایران بود. برایان رابسون دیگر کارشناس فوتبال انگلیس هم پیش‌بینی 2 برصفر به سود تیم‌ملی کشورش را دارد. گزارش برخی دیگر از رسانه‌ها نظیر ساکرنت حاکی از «پیچیده» بودن تیم‌ملی ایران است. 

​​​​​​​طارمی: شغل من، گلزنی
مهدی طارمی بعد از اتمام تمرینات اخیر تیم‌ملی ایران در جمع خبرنگاران ظاهر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: من در پست فوروارد بازی می‌کنم و شغلم این است که گل بزنم. تا جایی که بتوانم برای تیم بازی می‌کنم و تمام توانم را می‌گذارم اما نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد. قطعا تمام تلاشم را خواهم کرد تا برای تیم‌ملی موثر باشم. مهاجم تیم‌ملی ایران در پاسخ به این سؤال که هری کین بازیکن بهتری است یا مهدی طارمی؟ گفت: نمی‌توانم بگویم کدام بازیکن بهتر است. باید ببینید چه بازیکنی در چه تیمی قرار دارد و شرایط تیم چیست اما تیم ما یک تیم متحد است و وقتی شما بازیکن بزرگ داشته باشی اما تیم نداشته باشی، نمی‌توانی نتیجه بگیری. ترجیح من این است که مثل تیم ما، بازیکن بزرگی وجود نداشته باشد و همه در یک سطح باشند ولی یک تیم باشیم و این تیم بودن باعث ‌شود بتوانیم اتفاقاتی را رقم بزنیم.