نسخه Pdf

حذف بزرگان

چگونه آلمان و بلژیک از جام جهانی کنار رفتند؟

حذف بزرگان

انگار سرنوشت محتوم برخی از غول های دنیای فوتبال در جام جهانی این است که در هر دوره یکی، دو تا از آنها خیلی زود حذف شوند. برای جام جهانی قطر هم داستان هایی مشابه در راه بود. اولین شوک جام جهانی حذف آلمان بود و سپس بلژیک. دو تیم پیش از جام جزو مدعیان بودند و البته آمادگی سطح بالایی داشتند. اما شوک پس از شوک بود که به این دو تیم و هوادارانش وارد شد. هیچ چیز برای آنها درست پیش نرفت.

حذف میلیمتری آلمان
درست یا غلط VAR گل دوم ژاپن مقابل اسپانیا را پذیرفت تا آلمان با وجود برتری مقابل کاستاریکا تیم سوم گروه خودش شود و از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی بازبماند. آلمان میلیمتری حذف شد، تیمی که یکی از منتقدان جدی میزبانی قطر برای جام جهانی بود. از آن طرف ژاپن 2 بر یک اسپانیا را شکست داد و از این طرف هم آلمان 4 بر 2 کاستاریکا را برد تا به این ترتیب مانشافت خیلی زود چمدان هایش را ببندد و به خانه برگردد. آن توپی که به صورت میلیمتری با خط کنار دروازه اسپانیا برخورد کرد عامل اصلی حذف آلمان شد. 

خبر غیررسمی: اخبار برکناری هانسی فلیک سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان بعد از حذف این تیم منتشر شد اما فدراسیون فوتبال آلمان تا این لحظه چیزی را تایید نکرده است. البته سایت هایی مانند اسکای اسپورت و فاکس اسپورت این خبر را تایید کرده‌اند. 

خبر رسمی: توماس مولر مهاجم کهنه کار آلمانی ها به طور قطع از تیم ملی خداحافظی کرد. او نخستین بار سال 2010 برای تیم ملی آلمان به میدان رفت و آخرین بازی ملی‌اش هم مقابل کاستاریکا بود. حذف آلمان ترکش‌های عمیقی داشت. 

فلیک؛ سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان:
حضور در تیم ملی آلمان برای من افتخار است و از این کار لذت می‌برم. من به کارم ادامه می‌دهم و تصمیم گیرنده برای ادامه حضورم من نیستم و باید فدراسیون تصمیم بگیرد. ما مشکل داریم و باید مشکلات‌مان را به خوبی بررسی کنیم. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. آلمان حالا یک نسل جدید می‌خواهد. 

 شیاطین سرخ، در راه خانه
پدیده دوره قبل اینبار حرفی برای گفتن نداشت. بلژیکی ها بعد از برد یک گله مقابل کانادا ابتدا 2 بر صفر مقابل مراکش شکست خوردند و سپس بدون گل مقابل کرواسی مساوی کردند تا تیم سوم گروه خودشان شوند و جایی در میان تیم‌های صعود کننده به یک شانزدهم نهایی پیدا نکنند. تساوی بدون گل مقابل کرواسی به شدت بلژیکی های حاضر در ورزشگاه را خشمگین کرد. آنها از ادن هازارد بیشتراز هر کسی عصبانی بودند و تا توانستند او را هو کردند.  مارتینز، سرمربی سابقا موفق بلژیکی ها در پی این اتفاق از سمت خود استعفا داد. این طلایی ترین نسل بلژیک به شمار می رفت، تیمی که قدرت قابل توجهی در سال های اخیر در فوتبال جهان پیدا کرده و اصلا قرار بود در جام بیست و دوم هم یک مدعی قهرمانی باشد. اما حالا خیلی زود باید به بلژیک برگردد.

خبرغیررسمی: ادن هازارد هم احتمالا دیگر برای تیم ملی بلژیک بازی نمی‌کند هر چند این به صورت رسمی از سوی هیچ منبعی به صورت رسمی اعلام نشده است.

خبررسمی: بعد از کناره گیری مارتینز حالا خبر می رسد که سرمربی تیم ملی بلژیک تا پایان ماه دسامبر انتخاب خواهد شد.
 
مارتینز؛ سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک: دیگر سرمربی تیم ملی بلژیک نخواهم بود و استعفا می دهم. این آخرین بازی من بود و همانطور که می توانید تصور کنید، این شرایط برای من احساسی است. برای بازی با کرواسی آماده بودیم و فرصت های بسیار زیادی مقابل دروازه حریف برای گلزنی ایجاد کردیم و به همین دلیل بابت هیچ چیز، پشیمانی و حسرتی برای بازیکنان وجود ندارد. ما می توانیم با سر بالا به خانه برویم.

ضمیمه قفسه کتاب