نسخه Pdf

سه‌شیرها در محاصره ترانگا

انگلیس - سنگال

سه‌شیرها در محاصره ترانگا

انتظار می‌رود انگلیس با صدرنشینی در گروهB، در اولین دیدار خود با سنگال نمایش ویژه‌ای داشته باشد تا یک مسابقه مهیج را با فرانسه ترتیب دهد. اما سنگال با وجود غیبت سادیو مانه، ستاره بایرن‌مونیخ به دلیل مصدومیت، توانایی‌های خود را با صعود به‌عنوان نایب قهرمان گروهA پس از هلند ثابت کرده است. انگلیس تا نیمه‌نهایی 2018رسید و حالا به دنبال این است که برای دومین دوره متوالی جام‌جهانی به یک چهارم نهایی برسد، که آخرین‌بار در دو دوره 2002 و 2006 به همراه اریکسون به آن دست یافته بود.  اگر سنگال انگلیس را شکست دهد اولین باری خواهد بود که آنها سه بازی متوالی را در جام‌جهانی پیروز می‌شوند، آنها برای رسیدن به یک هشتم نهایی جام‌جهانی 2002 دو برد پیاپی را کسب کرده بودند.

نکات کلیدی بازی
​​​​​​​

هیچ بازیکنی در جام‌جهانی 2022 بیشتر از مارکوس راشفورد (3) برای انگلیس گلزنی نکرده است. او فقط یک بازی فیکس بوده است. این بازیکن 25 ساله پس از سر بابی چارلتون در جام‌جهانی 1966 به اولین بازیکن منچستریونایتد تبدیل شد که در یک تورنمنت بزرگ برای سه‌شیرها سه گل به ثمر رساند.

دومین گل او به ولز نیز صدمین گل انگلیس در جام‌جهانی بود. هری‌کین کاپیتان تیم‌‌ملی انگلیس پس از کسب کفش طلای جام‌جهانی 2018 هنوز موفق به گلزنی در جام‌جهانی فوتبال 2022 نشده است. با این حال، او در سه بازی این جام سه پاس گل داده است.

سنگال پیش از این مسابقات فقط یک بار به مرحله حذفی جام‌جهانی صعود کرده که سرمربی فعلی آنها، آلیو سیسه آخرین بار (در سال 2002) کاپیتان آنها بود.

این دو تیم تا‌کنون مقابل هم بازی نکرده‌اند و این اولین تقابل دو تیم در تاریخ فوتبال ملی دو کشور خواهد بود.

سنگال سیزدهمین حریفی خواهد بود که سه‌شیرها برای اولین‌بار در جام‌جهانی با آن روبه‌رو می‌شوند. انگلیس در 12دیدار قبلی یک باخت، هفت برد و چهار تساوی ثبت کرده‌اند.

سنگال در شش بازی اخیر خود در جام‌جهانی فوتبال مقابل حریفان اروپایی سه برد، یک تساوی و دو باخت داشته است. 

انگلیس در هفت دیدار آخر خود مقابل حریف آفریقایی در جام‌جهانی شکست نخورده است. آنها چهار برد و سه تساوی کسب کرده‌اند.