نسخه Pdf

شطرنج سوئیسی با رونالدو

پرتغال - سوئیس

شطرنج سوئیسی با رونالدو

سوئیس می‌داند که در مرحله یک هشتم نهایی مقابل پرتغال شانس زیادی ندارد اما همچنین می‌دانند که اسم‌های بزرگ در این جام‌جهانی اهمیت زیادی نداشته است.

بازی‌های شوکه‌کننده در قطر 2022 کم نبوده، از جمله این‌که پرتغال بازی قبلی خود را 2 بر یک به کره‌جنوبی باخت. سوئیس نیز برای یادآوری پیروزی خود مقابل پرتغال به خاطرات طولانی نیاز ندارد. این سومین دیدار دو تیم در سال 2022 است که هریس صفروویچ در آخرین رویارویی خود در لیگ ملت‌ها تک  گل پیروزی یک بر صفر را به ثمر رساند. همچنین این تیم در یورو 2008، پرتغال را 2 بر صفر شکست داده است. سوئیس هرگز در یک جام‌جهانی سه بازی را برنده نشده و از زمان میزبانی مسابقات در سال 1954 به مرحله یک چهارم نهایی نرسیده‌ است. 

از طرف دیگر پرتغال فقط دو بار از این مرحله فراتر رفته است. در واقع آخرین برد حذفی پرتغالی‌ها در جام‌جهانی (بدون احتساب ضربات پنالتی) در بازی یک هشتم نهایی سال 2006 مقابل هلند رقم خورد.

نکات کلیدی

 دو تیم در طول تاریخ 25 بار با هم بازی کرده‌اند، اولین دیدارشان در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 1938 بود که در آن بازی سوئیس 2 بر یک پیروز شد.
 12 بازی آخر دو تیم همه در رقابت‌های بزرگ بوده و هیچ بازی دوستانه‌ای با هم نداشتند. آخرین بار سال 1982 در یک بازی دوستانه به مصاف هم رفته‌اند.
 در آخرین تقابل دو تیم سوئیس در  ژوئن یک بر صفر در لیگ ملت‌های اروپا پرتغال را شکست داد. البته این برد چهار روز بعد از باخت 4 بر صفر مقابل پرتغال در همین رقابت‌ها به دست آمد.