نسخه Pdf

برای جام‌ملت‌ها نقشه دارم!

کارلوس کی‌روش به مهدی تاج:

برای جام‌ملت‌ها نقشه دارم!

کارلوس کی‌روش پیشنهادی ندارد. بعد از شکست در کلمبیا و ناکامی در بردن مصر به جام‌جهانی، او بدون هیچ پیشنهادی در خانه نشسته بود که هدایت تیم صعود کرده ایران را به او سپردند؛ یک لقمه حاضر و آماده. کارلوس وعده داد که می‌تواند ایران را به دور دوم جام‌جهانی ببرد ولی در نهایت با شکست مقابل انگلیس و آمریکا در مرحله گروهی، همراه با تیم‌ملی به خانه بازگشت. کی‌روش بعد از حذف، جملات زیبای همیشگی را گفت و همه‌چیز را قشنگ جلوه داد؛ حتی حذف ایران را. کارلوس چند روزی در تهران بود تا دستمزد خود را بگیرد.

 او پیش از ترک کشور با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم جلسه‌ای برگزار کرد تا گزارشی از عملکرد خود و کادرش در تیم‌ملی بدهد. کارلوس در این گزارش از تلاش شبانه‌روزی‌شان حرف زد. از این‌که کمترین مرخصی را رفتند و تیم ملی نظم و انضباط خاصی داشت. او حتی بازیکنان را به شهادت گرفت و گفت کم‌کاری نکرده است. 
کی‌روش در بخشی از حرف‌هایش توضیح داد: «ما زمان کافی برای ساختن تیم نداشتیم. همکاری خوبی هم با ما صورت نگرفت و تیم به‌طور کامل در اختیارمان نبود. از سویی فشار بیرونی باعث شد تا بازیکنان تمرکز کافی نداشته باشند.» 
کارلوس که هنوز هم پیشنهادی برای همکاری ندارد، با این جملات به استقبال تمدید قراردادش رفت: «برای جام ملت‌ها نقشه دارم.» او برنامه‌ای به تاج ارائه داد که در آن کمپ‌های تمرینی و بازی‌های دوستانه تا اوایل سال1401 مشخص بود. کارلوس گفت که اگر همکاری ادامه پیدا کند، زمان خوبی برای ساختن تیم جدید خواهد داشت. کی‌روش همچنین توضیح داد که قصد دارد بازیکنان جوان را به تیم ملی اضافه کند تا نسلی تازه بسازد. در پایان این جلسه مهدی تاج گفت باید گزارش نهایی را به اعضای هیات‌رئیسه بدهد و در آنجا درباره قطع یا ادامه همکاری‌شان تصمیم‌گیری خواهد شد. 
آنچه مشخص است فعلا فدراسیون در شرایط بدی قرار گرفته و نمی‌تواند تصمیم بگیرد. کارلوس کی‌روش ناکام بوده و اکثر اعضای هیات‌رئیسه معتقدند نباید قراردادش تمدید شود. مربیان داخلی هم با توجه به فشار بالا روی بازیکنان، ترجیح‌شان دوری از نیمکت ایران است. مربیان خارجی هم گرانقیمت هستند و فدراسیون پول ندارد. شاید مجموع این شرایط باعث شود فدراسیون بار دیگر تن به همکاری با کارلوس کی‌روش بدهد!