نسخه Pdf

شب‌رویایی مسی

شب‌رویایی مسی

یکی از عکس‌هایی که بعد از بازی جنجالی آرژانتین و هلند زیاد در فضای مجازی دیده شد، خوشحالی هم تیمی‌های مسی بعد از ضربه پنالتی پنجم این تیم رو به بازیکنان هلند بود. اما تصویری هوایی از آن لحظات نشان می‌دهد که آن شادی آرژانتینی‌ها چندان هم بی‌دلیل نبوده است. بازیکنان هلند در دو نوبت سعی می‌کنند تمرکز پنالتی‌زن‌های آرژانتین را به هم بزنند که در یک مورد هم کارساز واقع می‌شود اما شیطنت‌های آنها روی لوتارو مارتینز اثر نمی‌کند و او گل پیروزی‌بخش تیمش را می‌زند که باز هم در ادامه جنجال‌هایی به وجود می‌آید.

12
لوئیز فن‌خال تاکنون در کسوت مربی تیم‌ملی در بازی‌های جام‌جهانی شکست نخورده است؛ او از 12 بازی، هشت بازی پیروز شده و 4 بازی تیمش هم با نتیجه تساوی تمام شد.

05
آرژانتینی‌ها را باید استاد ضربات پنالتی دانست. 6بار بازی‌های این تیم در مراحل حذفی به پنالتی رفته و توانسته‌اند در 5 بازی به عنوان تیم پیروز از زمین خارج شوند که از این حیث بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌ها دارند. 

02
ووت وگهورست با دو گلی که برای هلند مقابل آرژانتین زد، به یک رکورد منحصربفرد رسید. او حالا اولین بازیکن تعویضی در تاریخ فوتبال هلند است که توانسته بعد از ورود به زمین دبل کند. 

17
مسی حالا در 17گل آرژانتین در جام‌های جهانی تاثیر مستقیم دارد ( 10گل و 7پاس گل). همچنین تعداد گل‌های او از مارادونا در بازی‌های جام‌جهانی بیشتر شد. حالا تعداد گل‌های او در جام‌جهانی با گابریل باتیستوتا برابر شده است. 

03
آرژانتین برای سومین‌بار توانست هلند را از جام‌جهانی حذف کند که این بیش از هر تیم دیگری در تاریخ است.  آلبی سلسته قبلا در فینال جام‌جهانی 1978 و نیمه‌نهایی 2014 موفق به حذف لاله‌های نارنجی شده بود.

18
در کنار آمار شخصی، بازی ‌شب شنبه از لحاظ تعداد کارت هم رکورددار شد. متئو لاهوز با دادن 18کارت زرد و قرمز به بازیکنان و مربیان دو تیم، خشن‌ترین بازی تاریخ جام‌جهانی را رقم زد. 

04
از زمان تغییر فرمت جام‌جهانی در سال1986 این برای چهارمین بار است که آرژانتین به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کند و از این حیث با فرانسه و ایتالیا برابر می‌شود. رکورددار در این زمینه آلمان با 6 صعود است. 
ضمیمه قفسه کتاب