نسخه Pdf

درآمد فغانی و تیمش در جام‌جهانی چقدر بود؟ 

درآمد فغانی و تیمش در جام‌جهانی چقدر بود؟ 

فغانی و تیمش دو بازی مرحله گروهی جام‌جهانی را قضاوت کردند و در کمال ناباوری از ادامه جام بازماندند. ولی شاید برایتان جالب باشد بدانید درآمد آنها از قضاوت در جام‌جهانی چقدر بود.

طبق تعرفه فیفا هر قضاوت در مرحله گروهی چنین درآمدی برای داوران داشت؛

داور وسط 13هزار دلار
کمک‌ها هر کدام 7هزار دلار

فغانی و تیمش دو قضاوت در این مرحله داشتند. بنابراین درآمد فغانی از مسابقات 26هزار دلار و درآمد منصوری و ابوالفضلی دو کمکش 14هزار دلار بود. اگر آنها به مراحل بالاتر می‌رفتند دستمزدهای‌شان بالا می‌رفت. مثلا در نیمه‌نهایی هر داور وسط 20هزار دلار درآمد دارد و سقف درآمد کمک‌ها هم به 9هزار دلار می‌رسد. در دوره‌های قبل تعرفه‌ها متفاوت بود. مثلا در جام‌جهانی2014 برزیل داوران 50هزار دلار ورودی می‌گرفتند و به ازای هر روز ماندن در جام 100دلار دریافت می‌کردند. البته این درآمد دلاری چندان به کام داوران ایرانی نبوده است. فغانی و کمک‌هایش از جام 2018 تا امروز به دیل تحریم‌ها حتی یک دلار هم از فیفا دریافت نکرده‌اند.

فدراسیون فوتبال:
به کی‌روش ماهی 50هزار یورو دادیم

طی روزهای گذشته اخباری در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی درباره رقم قرارداد کارلوس کی‌روش برای حضور روی نیمکت ایران در جام‌جهانی منتشر شد. در این خصوص گفته می‌شد کی‌روش برای مدت کمتر از ۳ماه همکاری رقمی نجومی دریافت کرده اما فدراسیون فوتبال چنین موضوعی را تکذیب کرد و در سایت خود نوشت: «در پی انتشار شایعات در برخی رسانه‌ها درباره مبلغ قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون، این فدراسیون اعلام می‌کند همانطور که پیش از این بارها به صورت رسمی اعلام شده مبلغ قرارداد سرمربی تیم‌ملی در جام‌جهانی ماهانه ۵٠ هزار یورو بوده و سایر مبالغ مطرح شده در رسانه‌ها کذب است.»