نسخه Pdf

با رویا آشنا شوید

توپ نیمه‌نهایی و فینال جام‌جهانی فوق‌پیشرفته است

با رویا آشنا شوید

آدیداس رسما توپ رسمی دیدارهای نیمه نهایی و فینال جام‌جهانی 2022 قطر را رونمایی کرد. «الحلم» که در عربی رویا ترجمه می‌شود، دیگر توپ رسمی جام‌جهانی بیست و دوم به شمار می‌رود. توپ اول جام، نامش «الرحله» بود که ترجمه فارسی آن می‌شود سفر.

به هر حال الحلم با استفاده از آخرین پیشرفت‌های فناوری در طراحی توپ ساخته شده است. این همان فناوری بی‌سابقه‌ای است که به مسئولان و به خصوص تیم داوری کمک می‌کند تا تصمیمات دقیق‌تر و سریع‌تری بگیرند. این فناوری داده‌های موقعیت بازیکنان را شامل می‌شود و در ادامه به تصمیم‌گیری بهینه داور کمک می‌کند. در این توپ حسگرهای فوق هوشمندی به کار رفته که به هوش مصنوعی کمک می‌کند آفسایدها هم مشخص شود، به خصوص وقتی بازیکنان در موقعیت آفساید فشرده قرار داشته باشند. 
یوهانس هولزمولر، مدیر فناوری و نوآوری فوتبال در فیفا گفت: «با توسعه فناوری توپ متصل، آدیداس این امکان را فراهم کرد که یک لایه اطلاعات مهم اضافی در اختیار مسئولان مسابقه و داوران ویدئویی قرار گیرد. داده‌های توپ، بینش‌های جدیدی را برای داستان‌گویی پیرامون لحظات منحصربه‌فرد در زمین در این جام‌جهانی باز می‌کند.»
در طراحی این توپ همه چیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است. در بخش‌هایی از الحلم که در نیمه‌نهایی و فینال مورد استفاده قرار می‌گیرد از جوهر و چسب‌های بر پایه آب استفاده شده است. در همین حال، طرح این توپ بر روی رنگ پایه طلایی بافتی تنظیم شده که الگوی مثلثی ظریفی دارد که از بیابان‌های درخشان منطقه که شهر دوحه را احاطه کرده‌اند، رنگ جام‌جهانی FIFA و الگوی پرچم قطر الهام گرفته شده است. 
الحلم یا همان رویا نشان‌دهنده چراغی از نور بر قدرت ورزش و فوتبال برای گرد هم آوردن جهان است. میلیون‌ها نفر تقریبا از هر کشوری در سراسر جهان با اشتیاق جام‌جهانی را دنبال می‌کنند. نیک کرگس، مدیر کل حوزه فوتبال آدیداس هم گفت: ما برای همه تیم‌هایی که در مراحل پایانی مسابقات شرکت می‌کنند آرزوی موفقیت می‌کنیم زیرا آنها در بزرگترین مرحله‌ای که فوتبال ارائه می‌کند، رقابت می‌کنند.

​​​​​​​هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش