نسخه Pdf

نوآور

نوآور

Lenovo
همه‌کاره لنوو روی میز شما
در نمایشگاهCES ‌معمولا گجت‌های عجیب و غریب نمایش داده می‌شود و لنوو این روند را با‌Go Desk Station with Webcam آغاز کرده است. این دستگاه برای کسانی طراحی شده است که فضای میز محدودی دارند و به‌عنوان وب‌کم، نور قابل تنظیم، شارژر بی‌سیم و هاب عمل می‌کند. ویژگی اصلی این گجت وب‌کم آن است که برای کنفرانس ویدئویی و پخش زنده با وضوح بالا طراحی شده است و شامل فوکوس خودکار و کادربندی خودکار با میدان دید قابل تنظیم، همراه با تنظیم خودکار نور محیط از طریق نور میز داخلی است. این گجت روی یک بازوی قابل تنظیم و چرخان سوار می‌شود و می‌تواند تقریبا در هر جهتی قرار گیرد تا چهره یا اشیای روی میز شما را روشن کند. شما می‌توانید از بین سه گزینه رنگ، نور متناسب با محیط خود را انتخاب کنید. همچنین یک هاب همه‌کاره است. یک ورودی برق‌ و یک درگاه تایپ‌سی 65 واتی برای تغذیه لپ‌تاپ دارد. همچنین شامل پد شارژ 15 واتی سازگار Qi برای دستگاه‌های تلفن همراه، یک پورت 20 واتی، دو پورت تایپ A و یواس‌بی۳ و یک خروجی HDMI 2.0 برای نمایشگرهای 4K  با ۶۰ فریم بر ثانیه است. 

HTC
هدست واقعیت ترکیبی؛ پرچمدار اچ‌تی‌سی
اچ‌تی‌سی قصد دارد ماه آینده یک هدست جدید AR/VR معرفی کند که حضورش را در فضای واقعیت مجازی دوباره احیا خواهد کرد. این شرکت قصد ندارد جزئیات کامل را تا پنجم ژانویه منتشر کند. اما دیرر محصول جهانی اچ‌تی‌سی می‌گوید این محصول یک هدست کوچک و سبک همه‌کاره است که نوید واقعیت مجازی و افزوده با امکانات کامل را می‌دهد. او می‌گوید: ما نه تنها در جنبه‌های طراحی، بلکه در جنبه‌های فناوری نیز تغییرات بزرگی دادیم و آن را به محصولی معنادار و جذاب برای مصرف‌کنندگان تبدیل کردیم. خریداران می‌توانند از این هدست برای بازی، سرگرمی، ورزش و «حتی برخی از موارد استفاده مهم‌تر» ازجمله بهره‌وری و ابزارهای سازمانی استفاده کنند. باتری آن دو ساعت عمر می‌کند، کاملا مستقل است و از کنترلرهایی با شش درجه آزادی و همچنین ردیابی دست پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های کلیدی این هدست دوربین‌های رو به بیرون است که یک فید ویدئوی رنگی را به صفحه ‌نمایش کاربران ارسال می‌کند و امکان تجربه‌های واقعیت ترکیبی را فراهم می‌کند. این گزینه واقعیت مختلط هنوز نسبتا آزمایشی به‌نظر می‌رسد و بهترین موارد استفاده از آن احتمالا پس از انتشار مشخص می‌شود.

Netflix
مایکروسافت، نتفلیکس را می‌خرد
ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت همچنان به خرید‌های بزرگ فکر می‌کند. نادلا از زمانی که در سال 2014 ارتقا پیدا کرد، خریدهای گران‌قیمتی را آغاز کرده است. این کار با خرید 5/2میلیارد دلاری شرکت سازنده بازی موفق ماینکرافت آغاز شد. بعدا، مایکروسافت لینکدین را به مبلغ 26 میلیارد دلار و توسعه‌دهنده نرم‌افزار تشخیص گفتار و هوش مصنوعی Nuance را به مبلغ 20 میلیارد دلار خریداری کرد.  مایکروسافت مشغول دعوای حقوقی درباره بازی کال‌آف دیوتی است و عملکرد این شرکت در مورد این بازی به نگرانی‌های نظارتی در مورد تسلط بر بازار منجر شده است. با این حال، حتی اگر نادلا به‌دلایل رقابتی در شرکت بازی‌های ویدئویی شکست بخورد، مالکیت نتفلیکس چیزی نیست که بخواهد از آن بگذرد. این دو شرکت در حال حاضر اشتراکات و نزدیکی‌های زیادی با هم دارند. نتفلیکس، مایکروسافت را به‌عنوان شریک تبلیغاتی خود برای یک سرویس اشتراک جدید با پشتیبانی تبلیغاتی انتخاب کرده است. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت نیز در هیأت‌مدیره نتفلیکس حضور دارد. بخشی از منطق یک معامله این است که مایکروسافت می‌خواهد یک سرویس پخش بازی ویدئویی را روی چند دستگاه ارائه دهد.
ضمیمه نوجوانه
تیتر خبرها