نسخه Pdf

پدرخوانده ناشناس

پدرخوانده ناشناس

لباس اتوکشیده و شیک با کفش‌های ورنی براق، نقطه مشترک اغلب گانگسترهای معروف جهان است که بیشتر آنها با قاچاق موادمخدر به پولدارترین‌های جهان تبدیل می‌شوند. حال این موضوع در میان قاچاقچیان حرفه‌ای ایران، شکل دیگری به خود گرفته و اغلب آنها در خانه‌های روستایی زندگی می‌کنند و خودشان همراه محموله‌های موادمخدر در تردد هستند. در این ستون پرونده معروف‌ترین قاچیان موادمخدر ایران را مرور می‌کنیم.

سال ۹۴ بود که رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اعلام کرد قاچاقچی بزرگ موادمخدر در کرج دستگیر شده‌است. ابتدا کسی موضوع را جدی نمی‌گرفت؛ چراکه فکر می‌کردند مگر می‌شود سلطان موادمخدر در کرج باشد. چند روز بعد از اعلام خبر دستگیری این قاچاقچی که هیچ وقت اسم او اعلام نشد، مشخص شد او سرشبکه ترانزیت موادمخدر است و بیش از ۱۰۰ تن موادمخدر را ترانزیت کرده‌است. این قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر، با کمک شبکه‌ای سازمان‌یافته، موادمخدر را از همسایه‌های شرقی می‌گرفت و به داخل کشور قاچاق می‌کرد. 
به گفته رئیس وقت پلیس مبارزه با موادمخدر، زمان دستگیری، این فرد ۵۰ خط موبایل همراهش بوده‌است. همچنین از او یک چک ۲۰۰ میلیاردی کشف شد. با دستگیری همراهان و مرتبطان سلطان قاچاق موادمخدر، ۲۱ تن انواع مخدر کشف شد. یک سال بعد جزئیاتی جدیدتر از این متهم که نامش اعلام نشده بود، فاش و مشخص شد او ده‌ها خانه در چند نقطه کشور دارد و سرشبکه ترانزیت موادمخدر از افغانستان و پاکستان به ونزوئلا، کشور‌های عربی، ترکیه، اروپا و تایلند است. همچنین او در کار قاچاق اسلحه به کشور هم است. البته بعد‌ها معلوم شد او ۱۰ سال است به عنوان گادفادر ترانزیت موادمخدر فعال بوده و نزدیک به 1000 تن موادمخدر را به کشور‌های دیگر فرستاده است. هنوز هم مشخص نشده‌است این فرد که بود و چه نهادی توانست او را بازداشت کند. اما آنچه مشخص است بزرگ‌ترین قاچاقچی موادمخدر ایران این فرد است. با گذشت هفت سال از دستگیری این قاچاقچی نه تنها هویتش فاش نشده، بلکه درباره مجازات او نیز خبری انتشار نیافته‌ است.