نسخه Pdf

اتاق شایعه

اتاق شایعه

[روز - داخلی- استودیو خبر]
آماده ای؟ بریم؟ دیگه گوشزد نکنما...!
اوکی. نه حله!
خب، دوربین، صدا، مایکل بیا این‌ور از روبه‌روی قاب! از اول می‌ریم. ضبط میشه. دوربین، صدا، حرکت.
سر خط خبرها 
تجاوز مهاجمان خارجی به خاک اسرائیل. نتانیاهو می‌گوید: استفاده از کلوخ‌های سفت جنگی در کنوانسیون‌های بین‌المللی، اقدامی ضد حقوق بشر تلقی می‌شود.
از تاجزاده تا محسن هاشمی رفسنجانی. هجوم مسئولان پای میز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری. وجود یک مرد 84 ساله کفن پوش خبرساز شد.
وزیر ارتباطات ایران از نظر فرهاد مجیدی بی‌شعور است. نتیجه دربی 95، با باخت استقلال در ایران همراه شد.
انفجار مهیب در کابل و کشتار کودکان توسط طالبان. پیش از این نیز یک بار رهبران این گروه با محمدجواد ظریف،  وزیر خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرده بودند.
سلام. خوش آمدید به این بخش خبری از تلویزیون فارسی بی بی سی. من کاوه آهنگر در خدمت شما هستم. 
برخلاف نگرانی‌ها و توصیه‌های بین‌المللی همچنان درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ادامه دارد. چند موشک و راکت سرگردان که گویا  راه گم کرده و بر اثر مصرف گل حالت طبیعی نداشتند، در چند روز اخیر با گنبدآهنین برخورد داشته‌اند که تحلیلگران در این باره می‌گویند: به علت سرگردانی موشک‌ها و شدت پیدا کردن فرضیه مصرف روانگردهای الکی توسط راکت‌ها، می‌توان آنها را تبرئه کرد. این درحالی ‌است که نتانیاهو پرتاب سنگ و کلوخ را از سوی جوانان فلسطینی  به‌شدت محکوم کرده و گفته است: استفاده از ظرفیت‌های معدنی برای مبارزه مسلحانه ممکن است کره زمین را تا چند سال آینده از انواع سنگ و کانی‌های مورد نیاز تهی سازد. در این باره ارتباطی می‌گیرم با دکتر گرشاسب نادری، متخصص سنگ شناسی و دکترای ژئوپلتیک از دانشگاه استنفورد. آقای دکتر به نظر شما این اظهارات آقای نتانیاهو در خصوص استفاده بی‌رویه از ظرفیت‌های معدنی زمین و مشکلات ناشی از آن تا چه حد درست است؟
دکتر گرشاسب نادری: تا حد زیادی.
خیلی ممنونم از دکتر گرشاسب نادری، متخصص سنگ شناسی و دکترای ژئوپلتیک از دانشگاه استنفورد.
و اما ادامه خبرها. حضور یک کاندیدای کفن‌پوش در محل وزارت کشور خبر ساز شد. کارشناسان بر این عقیده اند که انتخاب این ژست انتخاباتی توسط این کاندیدا و پوشیدن کفن می‌تواند احتمال کشتار نامزدهای ریاست جمهوری توسط سپاه را افزایش دهد. 
مصطفی تاجزاده، زندانی سیاسی سابق نیز اعلام کاندیداتوری کرده است. برخی از روزنامه‌نگاران وابسته به نظام در واکنش به این خبر نوشته‌اند‌: ثبت‌نام تاجزاده در انتخابات ریاست جمهوری مانند ثبت‌نام صدام در راهیان نور یا ثبت‌نام رضاشاه در مجلس خبرگان است. 
باخت استقلال در ایران؛ این نتیجه شهرآورد 95 بود که ساعاتی پیش در کشور رقم خورد. گزارش همکارم آرش را درخصوص این حادثه می‌شنویم.
اینجا ایران است. اینها مردمند. اینها طرفداران استقلال در ایرانند. مردمی که مدت‌هاست منتظرند تا استقلال در این کشور به پیروزی برسد و احتمالا تا استقرار این رژیم غذایی فست و فودی بر تیم استقلال به این آرزو نخواهند رسید. این مرد نیز وزیر ارتباطات است. او توسط فردی موسوم به فرهاد مجیدی بدون قوه شعور خطاب شد. مسببان اوضاع بد، کثیف و لجن بار کشور نیز به گفته مجیدی،  امثال همین وزرا هستند که هر چهار سال پست خود را عوض می‌کنند. مجموع این نظرات بسیاری از هواداران فوتبال و مردم را به این نتیجه رسانده که انتخابات نیز دردی از کشور دوا نمی‌کند. شما چه فکر می‌کنید؟
توجه شما را به شنیدن آخرین خبر جلب می‌کنم. 
انفجار مهیب کابل، جان کودکان افغانستانی را گرفت. مردم کابل که همه ساله به‌علت جنگ و تنش در منطقه به ایران مهاجرت می‌کنند و معمولا مورد آزار صاحبخانه‌ها و کارفرماها قرار می‌گیرند و به‌سختی شناسنامه‌دار می‌شوند، در چند روز اخیر چند نفر از کودکان خود را نیز از دست داده‌اند. بسیاری از نظریه‌پردازان و پژوهشگران معتقدند اندازه طول ریش بسیاری از اعضای طالبان هم به اندازه طول ریشی است که طلبه‌های حوزه علمیه قم دارند. 

ممنونم از این‌که با ما بودید
شب بخیر و خدانگهدار


سیدسپهر جمعه‌زاده
ضمیمه قفسه کتاب
تیتر خبرها