تسهیل‌گری در واردات طلا

تسهیل‌گری در واردات طلا

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام  کرد: تسهیلات متعددی برای واردات طلا به کشور فراهم شده است.

بر این اساس شرط الزام به گشایش اعتبار اسنادی برای واردات طلا حذف شد و از این به بعد، واردکنندگان می‌توانند با استفاده از تمامی روش‌ها و ابزارهای پرداخت به واردات طلا اقدام کنند.همچنین محدودیت استفاده از منابع ارزی خود واردکننده برای واردات طلا حذف و استفاده از منابع ارزی حاصل از صادرات خود، صادرات دیگران و ارز دیگران نیز برای واردات طلا فراهم شد. علاوه بر این، تسهیلاتی در رابطه با ثبت اطلاعات وارده در سامانه تأمین ارز، در نظر گرفته‌شده که جزئیات آن در بخشنامه ارزی بانک‌مرکزی به همه موسسات بانکی ذکر شده‌است.این اساس انتظار می‌رود با مصوبه فوق موانع ورود طلا به کشور رفع شده و شاهد افزایش ورود طلا به کشور و به تبع آن تعدیل نرخ آن باشیم.

بدون تیتر
سیدمحمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: قبلا وقتی بیماری وارد کشور می‌شد تا شناسایی، تولید کیت تشخیصی و مبارزه با بیماری دو سال زمان می‌برد. اکنون در تلاشیم قبل از ورود هر بیماری از کشورهای همسایه فرآیند مطالعه و برنامه‌ریزی مقابله‌ای را داشته باشیم.

 اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین تحلیل خود از لایحه بودجه ۱۴۰۲ به بررسی درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در این حوزه پرداخته و نگرانی‌های تولیدکنندگان را مطرح کرده است.

 کمال‌آبادی فراهانی، مسئول تدوین تعرفه شرکت ملی گاز گفت: از سال 1394 ما برای مشترکین هیچ تغییر تعرفه و افزایش قیمتی را نداشتیم.

 مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ۹۰درصد گوشت‌های چرخ کرده قرمزی که به بازار عرضه می‌شود منطبق با پروتکل‌های سازمان استاندارد ایران است اما ۱۰درصد انطباق ندارد که لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط همکاری‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

 مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور طی دی‌ماه امسال را منتشر کرد که بر اساس آن قیمت گوشت گوسفندی 15.3درصد افزایش یافته است.

 مجید افتخاری، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه پوشاک تهران با علام این‌که فروش بهاره پوشاک هنوز شروع نشده، گفت: فروش محصولات زمستانی در این ماه از سال عرف نیست، ولی تولیدکننده مجبور است برای تامین سرمایه در گردش انجام دهد.

 بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از فراهم بودن زیرساخت واردات خودرو از بنادر آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: نگران تأمین کالای اساسی کشور نیستیم.

 سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌هایی از ورود سامانه بارشی به کشور و تقویت آن خبر داد و نسبت به بارش سنگین برف و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار صادر کرد.
​​​​​​​
 غلامحسین حسینی‌نیا، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت نوجوانان گفت: برگزاری مسابقات مهارتی برای این قشر خاص، سبب شناسایی نخبگان مهارتی میان این افراد می‌شود.