نسخه Pdf

نوآور

نوآور

وان‌پلاس ACE 2
وان‌پلاس ACE 2 معرفی شد

وان پلاس ACE 2 به‌تازگی به‌طور رسمی در بازار داخلی این شرکت در چین معرفی شده است. این دستگاه جدیدترین مدل گوشی هوشمند ارزان‌قیمت این شرکت است.طبق یادداشت‌های رسمی، سازنده چینی گوشی‌های هوشمند به‌دنبال ارائه توازن قدرت و زیبایی است. این شرکت طراحی تازه‌ای را ارائه می‌دهد که بر‌اساس مدل قبلی خود ساخته شده است. در قسمت عقب هنوز دوربین بزرگ وجود دارد که یک ماژول دایره‌ای‌شکل را در خود جای داده است که در لبه ترکیب می‌شود. بخشی که دوربین و قاب را به هم متصل می‌کند، نور و سایه K شکل جاری است.
پنل پشتی نیز توسط Coning’s Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود و با یک نوار لغزنده هشدار نیز همراه است. وان‌پلاس ACE 2 از یک صفحه نمایش امولد  6.74اینچی بلند با صد‌درصد طیف رنگی و 1440هرتز با فرکانس بالا استفاده می‌کند. حفاظت AGC و نرخ تازه‌سازی تطبیقی تا 120 هرتز (همچنین از 90هرتز، 60هرتز، 45هرتز و 40هرتز پشتیبانی می‌کند). وزن این دستگاه نیز 204 گرم و ضخامت آن 8.7 میلی‌متر است.

 گوگل
تلاش گوگل برای نقض آزمایشی قوانین اپل
توسعه‌دهندگان کرومیوم گوگل کار روی یک مرورگر وب آزمایشی برای iOS اپل را با استفاده از موتور Blink  گوگل آغاز کرده‌اند. این غیرمنتظره است زیرا نسخه فعلی کروم برای iOS از موتور رندر وب‌کیت اپل استفاده می‌کند. اپل از هر مرورگر iOS می‌خواهد از وب‌کیت استفاده کند و در دستورالعمل‌های فروشگاه خود می‌گوید: «برنامه‌هایی که وب را مرور می‌کنند باید از چارچوب وب‌کیت مناسب استفاده کنند.» قوانین اپل برای سال‌ها نقطه دردناکی میان رقبا و جامعه وب بوده است. منتقدان استدلال کرده‌اند که محدودیت‌های مرورگر اپل - که هر مرورگر iOS را کم و بیش به یک شاخه سافاری تبدیل می‌کند - باعث می‌شود اپلیکیشن‌های وب کمتر توانایی و جذابیت داشته باشند. این امر توسعه‌دهندگان را به سمت نوشتن برنامه‌های پلتفرم بومی برای iOS سوق می‌دهد که اپل روی آنها قدرت نگهبانی و پولی دارد. با این حال طی دو سال گذشته، با افزایش چالش‌های قانونی و نظارتی، خودکامگی پلتفرم اپل شکننده‌تر شده است. آخرین چالش برای اقتدار اپل از سوی اداره ملی ارتباطات و اطلاعات ایالات متحده (NTIA) صورت گرفت که به‌تازگی گزارشی را منتشر کرده است که در آن خواستار تغییراتی در اکوسیستم اپلیکیشن موبایل برای ارتقای رقابت شده است.

ویندوز
فقط ۲۰۰ مگابایت رم!
بارها گفته شده است که برای نصب ویندوز ۱۱حداقل باید چهار گیگابایت رم وجود داشته باشد اما آزمایش‌های جدید نشان می‌دهد که این سیستم عامل می‌تواند با کمتر از ۲۰۰مگابایت رم اجرا شود. وجود پیش‌نیازهای مختلف باعث شده بود بسیاری از کاربران نتوانند این ویندوز را نصب کنند اما توسعه‌دهندگان نسخه‌ای از این ویندوز را منتشر کرده‌اند که Tiny 11 نام دارد و نسبت به نسخه قبلی ۲۱ برابر رم کمتری نیاز دارد. این سیستم عامل اجزای غیرضروری را فاکتور می‌گیرد و پیش‌نیاز آن دو گیگابایت رم اعلام شده است اما در عمل میزان مورد نیاز رم به دوران نصب ویندوز ۹۸ برگشته است. با این حال نباید تصور کنید که با این میزان از رم ویندوز۱۱ به‌خوبی اجرا می‌شود چرا که در کامپیوترهایی با سیستم عامل ضعیف روند استفاده بسیار کند خواهد بود و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا ویندوز بوت شود و ۱۵ دقیقه نیز برای باز شدن پنجره تسک منیجر زمان نیاز دارید. در واقع نمی‌توان با این میزان رم از ویندوز ۱۱استفاده معقول کرد، با این حال می‌توان روی رایانه آن را نصب کرد. 
ضمیمه چار دیواری
تیتر خبرها