نسخه Pdf

چهارده میلیون دلار هزینه مراقبت از زاکربرگ

نوآور

چهارده میلیون دلار هزینه مراقبت از زاکربرگ

شرکت متا اعلام کرد کمک هزینه امنیتی اعطا شده به مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران این شرکت یعنی مارک زاکربرگ و خانواده‌اش را 4 میلیون دلار بالا برده و به 14میلیون دلار افزایش داده است.

متا گفت: «این افزایش کمک هزینه، همراه با هزینه‌های برنامه امنیتی کلی موجود زاکربرگ در این شرایط مناسب و ضروری است.» این اقدام زمانی صورت می‌گیرد که مالک پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فیسبو‌ک و اینستاگرام هزاران شغل را تعدیل کرده و برنامه‌های هزینه‌های خود را برای دوره‌ای که زاکربرگ آن را «سال کارآمدی» نامیده، کاهش داده است.این مدیر 38ساله که به‌عنوان شانزدهمین فرد ثروتمند در فهرست میلیاردرهای فوربس قرار دارد، سال2021 حدود 27میلیون دلار غرامت به دست آورد. متا هنوز بسته دستمزد خود را برای سال گذشته فاش نکرده است. فایننشال‌تایمز هفته گذشته گزارش داد متا در نهایی کردن بودجه چند تیم به تعویق انداخته است، زیرا در حال آماده شدن برای دور جدیدی از کاهش مشاغل است. متا که طی چند سال گذشته تمرکز زیادی روی متاورس داشته، سال کابوس‌واری را پشت‌سر گذاشت. هرچند این شرکت گفته بود به تمرکز روی متاورس ادامه خواهد داد اما بخش واقعیت مجازی و افزوده متا که Reality Labs نام دارد در سال 2022 ضرر 13.7میلیارد دلاری را گزارش کرده بود.

دیمنسیتی 7200 می‌‌آید
مدیاتک مجموعه چیپست‌های خود را گسترش داده و در راستای آن، این شرکت مستقر در تایوان یک چیپست جدید سری دیمنسیتیرا با نام 7200 معرفی کرده است. چیپست جدید معرفی شده یک پیشنهاد میان رده از این شرکت است و با تمرکز روی بازی و عکاسی، دو مورد از ویژگی‌های مورد علاقه کاربران ارائه می‌شود. تراشه مدیاتک 7200 توسط شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) با استفاده از فرآیند N4P ساخته شده است که در سری 9200 به‌عنوان یک بهبود نسبت به 9000 استفاده می‌شود. دارای دو هسته Cortex-A715 با فرکانس بالای 8/2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A510 است. همچنین GPU Mali G610 MC4 برای مدیریت تصاویر روی دستگاه وجود دارد.  برای اپتیک، چیپ ست از یک ISP 14 بیتی HDR با پشتیبانی از فیلمبرداری 4K HDR استفاده می‌کند و همچنین از دوربین اصلی تا 200 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند و قادر به گرفتن دو جریان ویدئویی با وضوح Full HD است. همچنین دارای APU است که به تعدادی از بهبودهای دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی مانند زیباسازی پرتره در زمان واقعی اجازه کار می‌دهد.  دیمنستی 7200 در گوشی‌های هوشمندی که در سه ماهه اول سال جاری عرضه می‌شوند در دسترس خواهد بود اما هیچ‌یک از برندهای گوشی‌های هوشمند چیزی در این زمینه اعلام نکرده‌اند. 

اسپیس ایکس جریمه می‌شود
اداره هوانوردی فدرال به‌دنبال جریمه 175هزار دلاری علیه اسپیس ایکس ایلان ماسک است و ادعا می‌کند این شرکت اطلاعات لازم را قبل از پرتاب فالکون 9 در سال گذشته ارائه نکرده است. جریمه مدنی، پیشنهاد ناشی از ماموریت حامل ماهواره‌های استارلینک است که اسپیس ایکس در 19 آگوست به فضا پرتاب کرد. اداره هوانوردی فدرال آمریکا می‌گوید این شرکت «قبل از انجام مأموریت که طبق مقررات فدرال حداقل هفت روز قبل از آن لازم است، داده‌های مسیر تجزیه و تحلیل برخورد پرتاب را مستقیما به اداره هوانوردی فدرال آمریکا ارسال نکرده است». این اداره در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد: «داده‌های مسیر تجزیه و تحلیل برخورد پرتاب برای ارزیابی احتمال برخورد وسیله نقلیه پرتاب با یکی از هزاران شیء ردیابی شده در مدار زمین استفاده می‌شود. اداره هوانوردی فدرال آمریکا در نامه اجرایی خود خاطرنشان کرد حداکثر مجازات مدنی برای چنین نقض مقررات فدرال ۲۶۲هزار دلار است. رگولاتور پس از بررسی تحقیقات خود در مورد این حادثه به‌دنبال مبلغ کمتری است. یکی از سخنگویان اداره هوانوردی فدرال آمریکا به CNBC گفت که آژانس قبلا برای اپراتور موشکی که داده‌های خود را قبل از پرتاب ارسال نمی‌کند، جریمه‌های مدنی پیشنهاد نکرده و این اعلامیه روز جمعه را برای اولین بار در اجرای مقررات خود قرار داده است. این ماموریت یکی از 61پرتابی بود که اسپیس ایکس سال 2022 انجام داد و رکورد جدیدی را برای این شرکت به ثبت رساند.