درخشش ایران در خاک اروپا

طارمی و سردار گل زدند، جهانبخش گل ساخت

درخشش ایران در خاک اروپا

هر هفته نگاه فوتبال‌دوستان ایرانی به کشورهای مختلف دنیاست تا شاید عکس، ویدئو یا خبری خوشحال‌کننده از لژیونرها بشنوند. این هفته برای آنها، هفته‌ای پرخبر بود زیرا 5هم سردار آزمون و طارمی گل زده‌اند و علیرضا جهانبخش هم پاس گل داده. بنابراین سری به پرتغال، آلمان و هلند خواهیم زد.

خبر خوب سردار آزمون
می‌گویند بازیکنان بزرگ تحت فشار، بیشتر می‌درخشند. سردار آزمون که به خوبی این موضوع را ثابت کرده است. قبل از پایان نقل و انتقالات فوتبال اروپا، بحث داغ جدایی ستاره ایرانی از لورکوزن بود چون می‌گفتند مدیران باشگاه از عملکردش رضایت ندارند. ژابی آلونسو سرمربی تیم اما هیچگاه از جدایی سردار حرف نزد و همچنان به او فرصت داد. این شد که آزمون هفته گذشته در لیگ اروپا پنالتی گرفت و گل کرد و حالا هم در فصل جاری بوندسلیگا اولین گل فصل خود را زده است.  در شبی که لورکوزن با یک گل از فرایبورگ عقب بود، سردار با یک ضربه زیبا و دقیق در محوطه جریمه گل تساوی تیمش را زد. شادی گل او هم حامل خبر جذابی بود. سردار انگشتش را به دهان برد تا نشان دهد در آستانه پدر شدن است. او بعد از مسابقه هم با انتشار یک عکس، این موضوع را تائید کرد و نوشت: «این گل تقدیم به نی‌نی‌مون.» 
سایت دی ولت آلمان هم در این باره نوشت سردار پس از گلزنی مقابل فرایبورگ از مردم ایران یاد کرد و گفت: «همه مردم ایران از من حمایت می‌کنند و من از آن‌ها حمایت می‌کنم. فکر و ذکر من همیشه با آن‌هاست. این گل تقدیم به آنها.»

شب جنجالی طارمی
مهدی طارمی و پورتو مقابل ژیل ویسنته یکی از عجیب‌ترین شب‌های خود را تجربه کردند. در ثانیه‌های ابتدایی مسابقه مهدی گل زد که داور به درستی آفساید گرفت. دقیقه 4 او گل اول بازی را با یک نفوذ زیبا به ثمر رساند. دقیقه 26 ناوارو گل تساوی مهمان را به ثمر رساند. دقیقه 35 با خطای ژائو ماریو، بازیکن پورتو پشت محوطه جریمه داور به او یک کارت زرد داد. سپس برای بازبینی var فراخوانده شد و در تصمیمی عجیب تشخیص داد که موقعیت ژیل ویسنته عالی بوده و به همین خاطر ماریو را اخراج کرد. تصمیمی جنجالی که با واکنش منفی کارشناسان داوری همراه بود و همه آنها اعلام کردند تصمیم داور سختگیرانه بوده است.  در لحظات پایانی نیمه اول گومز، داور بازی دوباره تصمیمی جنجالی گرفت. داور که ابتدا دستور به ادامه بازی داد در ادامه سر وقت var رفت و بعد از بررسی تصمیم گرفت پنالتی اعلام کند. کارشناسان داوری این تصمیم او را هم سختگیرانه خواندند. پنالتی ژیل ویسنته گل شد و این تیم 2 بر یک جلو افتاد.  تصمیمات جنجالی داور به نیمه دوم هم کشیده شد. گومز در دقیقه 56 کارت زرد دوم را به اوریبه داد و اخراجش کرد تا پورتو 9نفره شود. دقیقه 62 این بار طارمی در بطن ماجرا بود. یک درگیری در محوطه جریمه، باعث سرنگونی مهدی شد. داور اعتقادی به پنالتی نداشت ولی تصاویری که عکاسان منتشر کردند نشان می‌داد توماس آرائوخو، بازیکن حریف کف پای خود را روی پای مهدی گذاشته و پنالتی کرده است. کارشناسان داوری هم بعد از مسابقه گفتند گومز به اشتباه پنالتی نگرفته است.  در دقیقه 68 پورتو سرانجام گل دوم را زد و بازی را به تساوی کشاند. کمک داور هم آن را پذیرفت ولی var رای به آفساید داد. بعد از بازی طرفداران پورتو تصویری منتشر کردند که نشان می‌داد خطکشی صورت گرفته اشتباه بوده و گل این تیم در موقعیت سالم به ثمر رسیده است. در نهایت پورتو این بازی را باخت تا به خاطر جنجال‌های داور در صدر اخبار باشد. مهدی طارمی هم به عنوان بهترین بازیکن تیمش معرفی شد. 

از خودگذشتگی جهانبخش
در شب درخشش لژیونرها، علیرضا جهانبخش هم در هلند فداکاری کرد و یک پاس گل ارزشمند داد. فاینورد در زمین سیتارد مهمان این تیم بود که در نهایت 4 بر 2 برنده شد. جهانبخش در این مسابقه سازنده گل سوم تیمش بود. او در حالی که با اشتباه مدافع حریف می‌توانست خودش زننده گل باشد ترجیح داد گلساز باشد. به همین خاطر خیمنز شادی گلش را با علیرضا شریک شد تا به نوعی از جهانبخش تشکر کرده باشد. علیرضا در این مسابقه 60دقیقه در زمین بود.