قابلیت‌های ضدجاسوسی روسیه تقویت می‌شود

قابلیت‌های ضدجاسوسی روسیه تقویت می‌شود

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به سرویس امنیت فدرال این کشور دستور داد تا به منظور پاسخ‌دهی مناسب به سرویس‌های اطلاعاتی غربی، قابلیت‌های ضدجاسوسی را تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، رئیس‌جمهور روسیه در نشست هیأت مدیران سرویس امنیت فدرال در مسکو با بیان این‌که سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی غرب، تمام نیروها را به سمت روسیه روانه کرده‌اند، گفت: سرویس‌های اطلاعاتی غرب طبق عادت همواره در روسیه به‌طور فعال در تلاش بوده‌اند و هم‌اکنون آنها نیروهای اضافی و همچنین فناوری و دیگر منابع را به سمت ما معطوف کرده‌اند و ما باید پاسخ متناسبی به آنها بدهیم. پوتین سپس از سازمان امنیتی روسیه خواست توجه زیادی به حفاظت از فضای دیجیتال، زیرساخت‌های انرژی و مقابله با تهدیدات تروریستی داشته باشد تا از جذب افراط‌گرایان برای استفاده علیه روسیه جلوگیری کند.
وی تصریح کرد که شناسایی و متوقف کردن فعالیت‌های غیرقانونی افرادی که تلاش می‌کنند تا از جدایی‌طلبی، ناسیونالیسم، نئونازیسم و بیگانه‌هراسی به‌عنوان سلاح برای  تفرقه و تضعیف جامعه استفاده کنند، ضروری است. پوتین از سرویس امنیت فدرال روسیه درخواست کرد تا پاسخ مناسبی به تمام این چالش‌ها بدهد و همراه سازمان‌های اجرای قانون و در همکاری با کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه، قاطعانه و تهاجمی عمل کرده و از کل ظرفیت‌های ابزارهای عملیاتی، تحلیلی و ...» استفاده کنند.