نسخه Pdf

ترویج کتاب با مشارکت اصحاب رسانه

مهدی توکلیان در ضیافت افطاری کتابداران استان قم مطرح کرد:

ترویج کتاب با مشارکت اصحاب رسانه

مراسم ضیافت افطاری کتابداران و اصحاب کتاب استان قم به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و هیأت خادم‌الرضا(ع) در حسینیه بنی‌فاطمه برگزار شد.

توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با همراهی اصحاب رسانه
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در نشست صمیمی اصحاب کتابخوان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان اعلام کرد: اصحاب رسانه تا کنار اصحاب فرهنگ و کتابخوان جامعه نباشند، فرهنگ کتابخوانی گسترش نخواهد یافت و رشدی در این حوزه درکار نخواهد بود و ما از همراهی حوزه رسانه از جمله خانه مطبوعات استان قم که بدون هیچ‌گونه چشمداشت و توقع هزینه در کنار اصحاب کتابخوان و فرهنگ حضور یافته، سپاسگزاریم.
مهدی توکلیان ضمن تقدیر از زحمات هیات با سابقه خادم الرضا(ع) قم عنوان کرد: هیات منظم‌ترین تشکل مردمی است که نظم قابل توجهی دارد و یکی از دلایلی که توانستیم این نظام مقدس را در تمام عرصه‌ها حفظ کنیم به برکت عزای اباعبدا... و این هیات‌هاست.
 
تداوم فرهنگ هیأت با کتاب و کتابخوانی
حسن مالکی نژاد نیز در این مراسم از فعالان عرصه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد و گفت: این شب‌ها ‌باید به یاد شهدایی باشیم که در حوزه فرهنگ و کتابخوانی فعال بودند.
وی با جهانی خواندن فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) ابراز امیدواری کرد تا بتوان فرهنگ هیات را تداوم بخشید و مقوله کتابخوانی را به این حوزه وارد کنیم.

 کتابداران، سربازان فرهنگی کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی هستند
روح‌ا... امراللهی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز در این مراسم تصریح کرد: کتابداران، سربازان فرهنگی هستند که امانت مهم و چند هزار ساله‌ای به نام کتاب را در اختیار دارند و وظیفه مهمی در انتقال این امانت به نسل آینده و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان قم را به دوش می‌کشند.

 کتابداران، مهم‌ترین عنصر خدمت به کتاب
میثم رشیدی مهرآبادی، نویسنده و خبرنگار کتاب نیز در این مراسم ضمن تبریک افتتاح کتابخانه مرکزی قم اظهار کرد: هیچ عنصری برای خدمت به کتاب مهم‌تر از کتابدار نیست؛ کتابفروش‌ها مهم هستند اما واقعیت این است که بسیاری از کتابفروشی‌ها در حال تعطیلی هستند و کسی که زحمات اهالی نشر و کتاب را به مردم مستقیم معرفی می‌کند، کتابدار است که در همه مناطق کشور در حال خدمت هستند و ضریب نفوذ آنها بسیار زیاد است.
وی افزود: از دیدگاه من، پایتخت فرهنگی ایران قم است ولی متاسفانه کارهای فرهنگی در قم به‌رغم مفید و سطح بالا بودن در رسانه‌ها کمتر منعکس می‌شوند که این مشکل می‌تواند با در نظرگرفتن پیوست رسانه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی بهبود یابد. در پایان این مراسم از حمید ناطقی، مسئول هیات خادم الرضا(ع) و دو نفر از خادمان این هیات نیز از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تقدیر شد.