نسخه Pdf

معارف صحیفه‌سجادیه به زبانی ساده

معارف صحیفه‌سجادیه به زبانی ساده

میراث گرانسنگ معارف دینی که نوری تابنده در تاریکی‌های نادانی شد، امروز بیش از هر زمان نیازمند کاوش و بازیابی است.

این گنجینه‌ها باید با رویکردی تازه بازخوانی و با نگاهی نوین بازنویسی شود تا بتواند به تناسب فهم و دریافت و ذائقه مخاطب امروز، تشنگی او را برطرف سازد. صحیفه سجادیه که مجموعه دعاهای املا شده از زبان حضرت امام‌سجاد(ع) است به عنوان خواهر قرآن و زبور خاندان پیامبر شهرت دارد و دارای چنان موقعیتی است که بعد از قرآن و نهج البلاغه هیچ کتاب و اثری نوشتاری در جامعه دینی ما به آن نرسیده‌ است.
کتاب «همه چیز رو به راه است؛ ممنونم» نیایش‌های صحیفه سجادیه با زبانی ساده و صمیمی است. شاید به جرأت بتوان گفت هیچ قوم و جماعتی در جهان به اندازه ما نسبت به سرمایه‌های معنویشان بی‌اعتنا و بی‌رغبت نیستند ـ چنان‌که حتی نسبت به داشته‌های مادی‌مان چنین هستیم ـ و بیراه نیست اگر خود را به طنزی تلخ «سخاوتمندترین مردم دنیا» بدانیم.
نشر خیمه با این هدف مجموعه «آسمان همین حوالی» را طراحی کرده و در نخستین گام بازنویسی بخش‌هایی از صحیفه مبارکه سجادیه را با عنوان همه چیز رو به راه است؛ ممنونم منتشر کرده‌ است.
این کتاب با این هدف نگاشته شده که معارف والای این اثر ماندگار و آسمانی را به زبانی ساده و همه فهم برای مخاطب امروز بازنویسی کند، بی آن‌که از روح مضمون و حال و هوای محتوا دور شود. نویسنده تلاش کرده‌است با قلمی روان و نثری صمیمانه همان مضامین را با حال و هوای زندگی مخاطب جوان عرضه دارد و مخصوصا زمینه و فضایی برای نزدیک شدن به احساس مناجات و گفت‌وگو با خداوند فراهم کند. در زندگی آشفته و فضای غبارآلود دنیای امروز شاید هیــچ درمانی به اندازه مناجات برای دردهای انسان معاصر اثربخش و مفید واقع نشود. اگر کسی به هر دلیل مهارت مناجات را نیاموخته باشد و تجربه راز و نیاز با پروردگار را نداشته‌باشد، متن این کتاب می‌تواند به نرمی و ملایمت او را همراهی کند و زبانش را گویا و دلش را گرما و نور ببخشد تا اندک اندک با راهنمایی سرور اهل عبادت، امام سجاد این مهارت را بیاموزد و دردهای دل خود را با خداوند بگوید و چنان که سزاوار و شایسته است با پروردگار خود حرف بزند.
کتاب همه چیز روبه راه است؛ ممنونم نوشته شهادزمانی در 120صفحه و با قیمت 95هزارتومان از سوی انتشارات خیمه منتشر شده‌ است.