نسخه Pdf

جذب سرمایه ده میلیون یورویی برای تولید هیدروژن سبز

جذب سرمایه ده میلیون یورویی برای تولید هیدروژن سبز

ناکو تکنولوژی (Naco Technologies) که یک استارت‌آپ فعال در حوزه پوشش‌های نانویی و مواد مورد استفاده برای تولید و به‌کارگیری هیدروژن سبز است، موفق به جذب سرمایه ۱۰ میلیون یورویی شده است. این استارت‌آپ در صدد آن است تا از این فناوری در راستای کاهش نیاز به مواد گران‌قیمتی مانند پلاتین و ایریدیوم برای تولید هیدروژن سبز استفاده نماید.

هیدروژن یک فرصت بزرگ در تغییر اقتصاد دوستدار محیط‌زیست است. با این وجود، تولید تجاری هیدروژن خود به واسطه استفاده از سوخت‌های فسیلی ممکن بوده که این فرآیند نیز با انتشار کربن بالا همراه می‌باشد. 
​​​​​​​الکساندر پارفینوویکس (Aleksandrs Parfinovics)، مدیرعامل این استارت‌آپ لتونی در خصوص روش توسعه یافته توسط ناکو تکنولوژی و پتانسیل این روش در مقایسه با روش‌های غیرتجاری موجود می‌گوید: «ما یک فرآیند پوشش‌دهی نانویی با سرعت بالا توسعه داده‌ایم که می‌تواند مصرف فلزات کمیاب مورد استفاده در پوشش‌های کاتالیزوری سنتی (مانند پلاتین و ایریدیوم) را تا ۱۰ برابر کاهش دهد. در واقع فناوری توسعه یافته توسط ناکو، فرصتی برای توسعه مواد جدید به منظور جایگزینی بالقوه با این عناصر نادر را فراهم می‌کند.