عزم امارات برای توسعه مناسبات با ایران

عزم امارات برای توسعه مناسبات با ایران

 وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در دیدار با امیرعبداللهیان، بر عزم این کشور برای توسعه مناسبات با ایران تأکید کرد و وزیر خارجه نیز امارات را شریک تجاری مورد اعتماد خواند. خلیفه شاهین‌المرر، وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده روز سه‌شنبه نهم خرداد با وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار، با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان، از امارات به عنوان شریک تجاری مورد اعتماد یاد کرد و افزود: روابط دو‌ کشور در دو سطح دولتی و بخش خصوصی توسعه می‌یابد.
وزیر خارجه کشورمان و شیخ عبدا... بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات عربی متحده دوم اردیبهشت ماه تلفنی گفت‌وگو کرده‌بودند. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در آن گفت‌وگو به همتای اماراتی گفت که هیچ محدودیتی برای توسعه همه‌جانبه مناسبات وجود ندارد. پس از قطعی روابط یکطرفه ‌با ایران از سوی عربستان در دی ماه ۱۳۹۴ در پی حمله صورت گرفته به سفارت و سرکنسولگری این کشور در ایران، دولت امارات عربی متحده نیز به کاهش روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران به سطح کاردار اقدام کرد و سفیر خود را به ابوظبی بازگرداند.