خودروی الکتریکی پیشتاز چین

خودروی الکتریکی پیشتاز چین

چین در سه ماه اول امسال به دلیل افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی از ژاپن، به عنوان قطب صادرات خودرو در جهان نام گرفت.

تحلیلگران گفته‌اند سرمایه‌گذارانی که قصد دارند از این روند صعودی بگذرند، ممکن است سهام تسلا، بی‌وای‌دی و لی آتو را در نظر بگیرند.از زمانی که سازنده آمریکایی خودروهای برقی تسلا در اکتبر گذشته قیمت‌های خود را کاهش داد، رقابت در چین و بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، به سرعت بالا گرفته است.

اقتصاد کره به دست انداز رسید
داده‌های اخیر اداره آمار کره‌جنوبی نشان می‌دهد تولید کارخانه و خرده‌فروشی این کشور در ماه آوریل کاهش یافته است که نشان‌ می‌دهد سه ماه سخت دیگر در پیش است؛ چرا که اقتصاد در سه ماهه اول از رکود اقتصادی اجتناب کرد.تولید کارخانه‌ها در آوریل 1.2درصد نسبت به ماه مارس کاهش یافت که اندکی کمتر از کاهش 1.6درصدی در نظرسنجی رویترز بود. بر اساس آمار این کشور، تولید در ماه مارس، 5.3درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت که سریع‌ترین رشد از ژوئن ۲۰۲۰ بود. تولید در ماه آوریل نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.9درصد کاهش داشت و این در مقایسه با کاهش 7.6درصدی در ماه مارس و افت سالانه 7.9 درصدی پیش‌بینی شده اقتصاددانان است. گفتنی است این بزرگ‌ترین ضرر سالانه این کشوردر سه ماه گذشته بود.

آمار
براساس گزارش اداره آمار ژاپن، نرخ بیکاری این کشور در ماه آوریل به 2.6 درصد رسید. این رقم مطابق با انتظارات بود و نسبت به نرخ بیکاری 2.8درصدی ماه گذشته، اندکی کاهش یافت. نسبت فرصت‌های شغلی مانند ماه مارس در 1.32 باقی ماند که نشان‌دهنده در دسترس بودن پایدار شغل به ازای هر متقاضی در ژاپن است.