صدور ۲۰۰ پروانه الکترونیک

صدور ۲۰۰ پروانه الکترونیک

تا ۲۱ اسفند بیش از۲۰۰هزار شناسه یکتا برای پروانه‌های کسب‌ کاغذی و قدیمی از درگاه ملی مجوز‌ها به‌صورت غیرحضوری و رایگان صادر شد.

تاکنون استان‌های لرستان، گیلان وهمدان در صدر جدول رتبه‌بندی استان‌ها در حذف پروانه‌های کاغذی و استان‌های آذربایجان غربی، گلستان و ایلام در قعر این جدول قرار دارند. براساس حکم تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های قدیمی باید تبدیل به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) شوند و از ۱۴۰۳ کسب‌وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند. متقاضیان می‌توانند ️با ورود سه کد (شماره سریال کارت‌ملی، شناسه/ کد صنفی و کدپستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌ها(mojavez.ir) ، به‌سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند. با هوشمندشدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب‌وکار‌هایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نام‌شان در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور به نشانی qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمات در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

شرایط ذخایر کالاها مطلوب است
مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: قیمت کالاهای اساسی هیچ تغییری نداشته و قیمت‌ها طبق ابلاغیه ۲۷ آذر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعمال می‌شود. وی تصریح کرد: ابتدای اسفندماه طرح نظارتی را در سراسر کشور آغاز کرده‌ایم و تا پایان فروردین این طرح ادامه خواهد داشت. همچنین از روز شنبه هفته جاری طرح تشدید نظارت بر کالاهای ویژه ماه رمضان را در دستورکار قرار داده‌ایم که شامل حبوبات، برنج، خرما و شکر است. ما در تمام ایام نوروز و ماه رمضان در خدمت مردم هستیم و ثبت شکایات از طریق سامانه ۱۲۴ را بررسی و با متخلفان برخورد می‌کنیم. حدود ۱۵هزار فقره بازرسی از ابتدای اسفند انجام شده که در منشأ تامین و مراکز تولیدی انجام و حدود ۱۳۰۰ پرونده تخلف در این ایام ثبت و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.