اجاره‌بهای زلزله‌زدگان را می‌پردازیم

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت:

اجاره‌بهای زلزله‌زدگان را می‌پردازیم

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در این سرما نباید زیر چادر بمانند بلکه خانه و اتاقی اجاره کنند و ما اجاره آنها را می پردازیم، از وزارت کشور، ستاد بحران و همه دستگاه‌ها خواست برای اسکان زلزله‌زده‌ها به صورت استیجاری به فوریت عمل شود.
رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم مشکلات مردم مناطق زلزله زده را که در سرمای این فصل در شرایط سختی زندگی می کنند، در اسرع وقت حل کنیم.
روحانی با تاکید بر این‌که شرایط زندگی راحت‌تر مردم مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی را در این زمستان سرد، باید خیلی سریع فراهم کنیم، تصریح کرد: مردم باید احساس کنند تنها نیستند و همه در کنارشان هستند و در اسرع وقت خانه‌های آنها بهتر از قبل ساخته می‌شود.
وی با بیان این‌که از لحظه و ساعت اول، همه مسؤولین و مقامات کشوری و محلی، وزارتخانه‌های مختلف و ستادهای گوناگون برای درمان، آواربرداری و اسکان موقت مردم در صحنه حضور داشتند، اظهارداشت: از همه تشکر می‌کنم که در زمان کوتاهی آب، برق، گاز و همه امکاناتی که از دسترس خارج شده بود را در دسترس قرار دادند.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و آرامش در کشور افزود: همه باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم. وی با اشاره به مقوله مبارزه با فساد اظهارداشت: اگر دیده شود همه جناح‌ها، گروه‌ها و تفکرها و هر فردی که فساد کرده پای میز محاکمه است، این وحدت ایجاد می‌کند اما اگر ببینیم یک عده آن گوشه و کنار پرده‌ای رویشان کشیده‌اند و یک عده پای میز محاکمه‌اند، آن موقع دعوا می‌شود و نباید اجازه داد دعوا شود. روحانی با بیان این‌که "رئیس جمهور در مسائل عمومی کشور یک وظیفه سنگینی دارد و  ناراحت نشویم و من در مسأله انتخابات نمی‌توانم واقعیت‌ها را نگویم"، گفت: انتخابات سرنوشت مردم است. همه باید پای صندوق بیایند و اگر مشکلی را حس کنم، خواهم گفت، نامه خواهم نوشت و  تذکر قانون اساسی خواهم داد.  روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به انجام سفر استانی به استان‌های یزد و کرمان در روزهای گذشته؛ پروژه‌های افتتاح شده در این دو استان را یک پاسخ بسیار قاطعی به کاخ سفید دانست و افزود: افتتاح کارخانه‌ها، سرمایه‌گذار‌ی‌ها و تلاش‌‌های انجام شده در این دو استان خیلی ارزشمند بود.
رئیس جمهور با بیان این‌که از دیدن کارخانه توربین سازی یزد واقعا افتخار کردم و این جای مباهات است، گفت: این به معنای آن است که مسیر نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت یک مسیر صحیح و درستی است که انتخاب کرده است. رئیس جمهور همچنین به افتتاح کارخانه‌های تولید فولاد در این دو استان اشاره کرد و گفت: در تولید آهن اسفنجی اتفاق‌های خوبی افتاده است و بیش از 4 میلیون تن در سال ظرفیت تولید آهن اسفنجی را افتتاح کردیم، این افتخار بزرگی برای کشور است.
روحانی اظهار کرد: در 2 کارخانه عظیم و بزرگ، شمش فولاد که یکی را بازدید و دیگری را افتتاح کردیم در فاز اول یک کارخانه سالانه 2 میلیون تن آهن اسفنجی تولید می شود و این کار بسیار بزرگی است.
وی ادامه داد: همه جوانان و کارگران این واحد‌های تولید، مشتاق و بانشاط بودند. همه آنها مشکل دارند اما یک نفر از مشکل خود نگفت. انسان در برابر عظمت روحیه این مردم باید سر تواضع فرود بیاورد.
رئیس جمهور با بیان این‌که ما باید به مردم خدمت کنیم گفت: البته همه مردم، کارگران و کشاورزان ما در صحنه فعالیت هستند.
ضمیمه نوجوانه
تیتر خبرها