بازی با عراق در دست‌هافبك‌هاست

علی پروین در گفت‌وگو با جام‌جم:

بازی با عراق در دست‌هافبك‌هاست

علی پروین از نگاه پرسپولیسی‌ها و اهالی فوتبال هنوز هم یكی از محبوب‌ترین چهره‌ها به شمار می‌رود. علی آقا كه لقب سلطان را یدك می‌كشد، در این سال‌ها از فوتبال دور شده و نه باشگاه داری می‌كند و نه سرمربی گری اما همواره نظراتش در خصوص اتفاقات فوتبالی مهم تلقی می‌شود. در آستانه دیدار تیم ملی كشورمان مقابل تیم ملی عراق، با پروین برای دقایقی گپ زدیم و نظراتش را جویا شدیم. او كه در برهه‌ای از زمان به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان نیز فعالیت می‌كرد، در خصوص شرایط تیم ملی فعلی گفت: «بالاخره بچه‌ها در لیگ ایران و سایر لیگ‌ها، تمرینات و بازی‌های خوبی داشتند. چند نفری از بازیكنان تیم ملی در اوج قرار دارند و خیالم بابت‌شان راحت است. بقیه هم ان‌شاءا... از شرایط بازی با بحرین فاصله گرفته باشند چون در دیدار مقابل بحرین اصلا خوب نبودیم. هیچ یك از بازیكنان به اندازه كافی موثر بازی نكرد و همین دلیلی شد تا بازنده به تهران بیایند. ولی انتظار من این است كه با ارائه یك دیدار خوب و جان دار مقابل عراق كه هم رقیب سنتی ماست و هم تیم قدرتمندی به شمار می‌رود، شكست در بازی قبلی برابر بحرین را جبران كنیم.»
او اضافه كرد: «بچه‌ها باید طوری كار كنند تا نگاه‌ها دوباره به تیم ملی ایران برگردد و مردم نسبت به این تیم امیدوار شوند. می‌دانم كه این بچه‌ها توانایی‌های زیادی دارند و هر وقت اراده كنند، بهترین نتیجه‌ها را می‌گیرند. نتیجه دلخواه ما در این بازی، كسب برد است و با یك پیروزی می‌توانیم راه مان به سمت صعود از گروه را هموار كنیم. بچه‌ها هم ان‌شاءا... بهترین بازی خودشان را انجام بدهند و با صبر و حوصله از دقیقه یك تا 90 بازی كنند. برد برابر عراق خیلی به فوتبال ایران كمك می‌كند.»
پروین در مورد شرایط بازی امروز مقابل عراق هم ادامه داد: «دیدار مقابل عراق كه یكی از گربه سیاه‌های همیشگی فوتبال ما به شمار می‌رود، همیشه سخت است. در این سال‌های اخیر كلی اتفاق در دیدارهای ایران و عراق رقم خورد اما در نهایت دو تیم باز هم طبق قرعه باید به مصاف هم بروند. در این بازی، تیمی كه وسط زمین را در اختیار بگیرد، بازی را می‌برد. نقش‌هافبك‌های هر دو تیم بسیار پررنگ است. تیمی سه امتیاز را می‌گیرد كه میانه میدان عملكرد بهتری داشته باشد و برنده جنگ‌های وسط زمین شود. از بچه‌های تیم ملی خودمان كه خیالم راحت است، این همه‌هافبك خوب داریم كه فقط كافیست روز درخشش آنها باشد تا بتوانند وضعیت را به سود تیم ملی برگردانند، اما باید توجه داشته باشیم‌هافبك‌های تیم ملی عراق هم اهل خراب كردن بازی ما و دارای خلاقیت زیادی هستند. آنها به راحتی می‌توانند به هر تیمی گل بزنند و نتیجه بازی را عوض كنند. بچه‌های ما باید باهوش باشند و هم در خط حمله و هم در خط دفاع، نقشه‌های خوبی داشته باشیم تا مقابل این حریف غافلگیر نشویم. الان می‌گویم اگر برابر عراق غافلگیر شویم، كارمان تمام است.» پروین در ادامه به بحث در مورد پرسپولیس پرداخت و گفت: «فكر نمی‌كردم پرسپولیس بتواند در اهواز از پس فولاد بر بیاید اما بازیكنان خیلی خوب و منطقی بازی كردند. پرسپولیس تا اینجا هم عملكرد خوبی داشته به‌خصوص این‌كه توانست فولاد را در خانه ببرد و استقلال را شكست بدهد. در هفته‌های گذشته شاید به اندازه كافی پرسپولیس زیبا بازی نكرد ولی امتیازات خوبی گرفته و این نشان می‌دهد باز هم باید به گابریل كالدرون زمان و فضای كار داد. وقتی كالدرون خیالش راحت باشد، تصمیمات بهتری می‌گیرد و روی نیمكت هم می‌تواند به خوبی تیمش را هدایت كند. اما باز هم می‌گویم كه پرسپولیس مدتی است نمی‌تواند خوب بازی كند. هنوز هم می‌گویم شاید كالدرون با كار در لیگ ایران آشنا نشده است. او زمان زیادی نیست كه به ایران آمده و همچنان زمان نیاز دارد تا بتواند تیم خود را با هماهنگی بیشتری به زمین بفرستد. در پنج بازی باقی مانده برای پرسپولیس تا نیم فصل، تا جایی كه من می‌دانم هیچ یك از مدعیان حضور ندارند و همین قضیه كار پرسپولیس را راحت می‌كند. به هر حال امیدوارم هر اتفاقی كه رخ می‌دهد باعث آن شود كه پرسپولیس با كالدرون عملكرد بهتری پیدا كند و به یك قهرمانی دیگر برسد. كالدرون دیگر نباید فرصتی را از دست بدهد. من كه به این موضوع خیلی خوشبین هستم اما باید دید آینده چه می‌شود.»