انتقاد نمایندگان کنگره از سردرگمی دولت آمریکا در مواجهه با کرونا

انتقاد نمایندگان کنگره از سردرگمی دولت آمریکا در مواجهه با کرونا

در شرایطی که گمانه زنی‌های زیادی مبنی بر احتمال شیوع کرونا در آمریکا و پنهانکاری این موضوع از سوی دولت این کشور مطرح شده، موج انتقاد برخی چهره‌های سیاسی و فعالان اجتماعی از دولت و مشخصا ترامپ آغاز شده است.

در اینجا در آمریکا دولت ترامپ کاملاً دچار بی‌نظمی و سردرگمی است و دولت هیچ برنامه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا ندارد. حتی حالا پس از آن‌که ویروس به یک بحران جهانی بدل شده و مخاطرات اقتصادی به‌سرعت در حال افزایش است، دولت ترامپ در هرگونه پاسخدهی تعلل می‌کند. ما یک بحران داریم و دولت ترامپ به‌دنبال مسائل غیرمرتبط با این موضوع است. بخش وخیم ماجرا این است که دولت ترامپ به‌طور روزافزون از خود بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی قابل توجهی در رابطه با موضوع ویروس کرونا نشان داده است. وقتی شما رئیس جمهوری را در رأس قدرت دارید که به دانش بدبین است و به کارشناسان اهانت و شواهد نادرست ارائه می‌کند، این موضوع سبب می‌شود به‌فکر آمادگی نهادها و سازمان‌ها نباشد.
چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا



من از این موضوع نگرانم که تجهیزات لازم و از جمله تجهیزات محافظتی از سال‌های گذشته برای این موضوع ذخیره نشده باشد. کارکنان بخش بهداشت، به ماسک و لباس‌های غیرقابل‌نفوذ نیاز دارند. به‌طور کلی، جامعه به این تجهیزات نیاز دارد. این کار باید از مدت‌ها پیش انجام می‌شد، اما در این رابطه کوتاهی شده است. برای این‌که از افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و مشکلات تنفسی دارند، مراقبت کنیم باید تمامی تجهیزات مربوط به بیماری‌های تنفسی را در اختیار داشته باشیم. این سؤالاتی است که من دارم؛ آیا ما به‌اندازه کافی در این رابطه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم؟ آیا ما برای این مرحله برنامه‌ریزی کرده‌ایم؟ما باید وضعیت و امکانات را در کشورمان به‌گونه‌ای تضمین کنیم تا بتوانیم از مردم کشورمان مراقبت کنیم.
میت رامنی، سناتور جمهوریخواه