یك بازیگر باغیرت

یك بازیگر باغیرت

برزو نیك‌نژاد/ نویسنده و كارگردان
همانقدر كه از هنرنمایی هنرمندان بزرگ میشود لذت برد، همكاری با آنها لذتبخش و زیباست ولی صادقانه در مورد اغلب این هنرمندان باید عرض كنم، بهره بردن از هنرشان كار راحتی نیست، چون خاص هستند و همین خاص بودن زاییده نگاه خاص و نابشان است و قطعا جلب رضایتشان كار سختی‌است چون پیچش مو را هم می‌بینند.
شدیدا برای پیشكسوتان ارزش قائلم، مخصوصا كسانی كه هنرنمایی‌شان در دوران نوجوانیم، مرا نسبت به سینما، عاشق و عاشق‌تر كرده است.
او دقیقا یكی از آنهاست، جدی است و بی‌تعارف، البته بزرگواری‌اش باعث می‌شود حواسش به دل كوچك‌ترها باشد، اگر بگویم حدود ۷۰ درصد از فیلم‌هایی كه ساخته می‌شود نام بزرگوارش را در فهرست كاندیداهای فیلم می‌نویسند اغراق نكردم، چون ثابت كرده توانایی اجرای هر نوع نقشی را دارد، نقش‌های به‌شدت متفاوت، فقط باید نقش و قصه را برایش باور‌پذیر كنید، اگر خودش باور كرد، باتوجه به تجربه و هنر و توانمندی‌اش بی‌تردید كاری می‌كند كه تماشاچی باورش كند و با او همراه گردد.
با افتخار، دارم در مورد (سعید پورصمیمی) عرض می‌كنم، بازیگری كه حضورش اعتباری است برای یك طرح سینمایی.
چون اهل دروغ نیستم، باید عرض كنم، گاهی كار كردن با استاد (سعید پور‌صمیمی) سخت می‌شود و شاید از كوره در بروی، من‌هم یكبار از همین كوره در رفتم ولی اعتراف می‌كنم حق با او بود و هست، او برایش همه چیز جدی‌است، از لحظه ورودش به لوكیشن.
این همه غیرت داشتن به كار و مسؤولیتی كه بر عهده دارد، شاید در نسل ما كمتر یافت شود و به نظرم حق با اوست، سینمایی كه پورصمیمی دوست دارد در آن حضور داشته باشد، سینمایی قانونمند است، قانونی كه همه حواس آكتور باید به كاراكتر، فضا و آنچه بر شخصیت گذشته و می‌گذره معطوف شود، فارغ از همه مسائل و سختی‌ها و مشكلاتی كه هست و گاهی پیش می‌آید.  
كنار (پورصمیمی) می‌شود كار كرد و آموخت، نه فقط هنر و هنرمندی را، نه فقط تجربه‌های منحصر به فرد را، می‌شود انسانیت آموخت، و می‌شود فهمید هنر سینما غیرت می‌خواهد در كنار صبوری، سختكوشی می‌خواهد در كنار لطافت و...
تولدت مبارك استاد پورصمیمی و ممنون كه به بنده افتخار دادید و در فیلم (دوزیست) كنارم بودید، كنارمان بودید و درخشیدید، ببخشید  ولی گویی، قرار نبود فیلم در جشنواره ... و الا مردم دیدند و درخشش شما و جمع بازیگران فیلم (دوزیست) بر هیچ كسی پوشیده نیست. باز هم ببخشید اگر جوانی و بی‌تجربگی كردم و لحظه‌ای ناراحت شدم.  ۱۲۷ سال زنده باشید جناب پورصمیمی عزیز و بدرخشید و بزرگی كنید و ما نیز چون همیشه لذت ببریم.