آژیر قرمز در تیم آبی

مخالفت فرهاد مجیدی با مدیریت فتح‌ا...زاده و سرپرستی مظلومی

آژیر قرمز در تیم آبی

استقلال تهران بار دیگر دستخوش اتفاقات حاشیه‌ای شده است. این اتفاقات حاشیه‌ای هم گرداگرد فرهاد مجیدی می‌چرخد. مربی جوان آبی‌ها كه قصد دارد قدرت خود را در این باشگاه تثبیت كند و به نوعی مثل دوران امپراتوری امیر قلعه‌نویی در استقلال شود، حالا نسبت به اكثر تصمیمات باشگاه واكنش نشان می‌دهد.
او چندی قبل و در دو نوبت علیه سرپرست باشگاه استقلال یعنی اسماعیل خلیل‌زاده موضع گرفت. اظهارات تند فرهاد باعث شد تا باشگاه تصمیم بگیرد او را به كمیته انضباطی فرابخواند اما مجیدی به این تصمیم تمكین نكرد. حالا مشخص شده كمیته انضباطی باشگاه یكی از دستیاران فرهاد را هم فراخوانده است، اما مجیدی به او گفته هرگز نباید به این كمیته برود! فرهاد تاكید كرده همه چیز را برعهده خود او بگذارد.
حالا اما موضوع حادتر شده است. فرهاد مجیدی مقابل تصمیم وزارت ورزش و هیات مدیره استقلال ایستاده است. او موافق حضور علی فتح‌ا...زاده در راس مدیریت باشگاه نیست و این هم سابقه دارد. از سوی دیگر مجیدی به‌شدت مخالف حضور پرویز مظلومی به عنوان سرپرست استقلال است. اما چرا؟ چه اتفاقاتی پشت پرده افتاده كه فرهاد با دو رفیق قدیمی خود به مشكل خورده است.
شروع اختلافات مجیدی و فتح‌ا...زاده
فرهاد مجیدی و علی فتح‌ا...زاده یك زمان آنقدر رفیق بودند كه در رختكن با هم فوتبال بازی می‌كردند و بساط شوخی و خنده‌شان جور بود. فتح‌ا...زاده همیشه از فرهاد حمایت می‌كرد، اما نزدیك به دو سال قبل اتفاقات دیگری رخ داد. در دوره مدیریت افتخاری كه فرهاد عزم خود را جزم كرده بود تا به نیمكت استقلال برسد، مقابل فتح‌ا...زاده ایستاد. در آن روزها مجیدی مصاحبه‌ای به نفع افتخاری كرد و در عوض به مدیر سابق و دوست گرمابه و گلستانش تاخت تا نشان دهد از حالا به بعد راهش از او جدا شده است. بعد از آن نوبت به فتح‌ا...زاده رسید. در شرایطی كه مجیدی مصاحبه كرد و گفت كلی پول از استقلال طلب دارد فتح‌ا...زاده گفت سند رو می‌كند كه فرهاد تمام پولش را گرفته است! امسال هم دوباره بازار كنایه داغ بود. فرهاد اخیرا در مصاحبه‌ای به یكی از مسؤولان باشگاه تاخت كه هر جا می‌نشیند از این می‌گوید که فرهاد را او به استقلال آورده است. بعدها وقتی یكی از اعضای هیات مدیره با این سوال روبه‌رو شد كه كنایه مجیدی به چه كسی بود گفت: «به علی فتح‌ا...‌زاده. حتی خلیل‌زاده همان روز با فرهاد تلفنی صحبت كرد. تیم خارج از ایران بود. به فرهاد گفت كه آیا منظورش اوست؟ مجیدی هم گفت نه منظورش به شخص فتح‌ا...زاده است.» با این پیش زمینه طبیعی بود كه وقتی نام او به عنوان مدیرعامل جدید استقلال انتخاب شود فرهاد مجیدی شوكه شود!
آخرین خبر
حالا خبرهای جدیدتر از باشگاه حكایت از آن دارد هیات مدیره می‌خواهد موضوع را با فرهاد مجیدی در میان بگذارد. یكی از اعضا با مظلومی صحبت كرده و به او گفته باشگاه دوست دارد او سرپرست باشد و در این باره با فرهاد هم صحبت خواهند كرد تا همه چیز حل و فصل شود. حالا باید دید چه اتفاقی می‌افتد؟ در گیر و دار همین بحث‌ها اما دیروز كانال‌های خبری اعلام كردند فرهاد به صورت شفاهی از استقلال استعفا کرده است. با توجه به رفتارهایی كه فرهاد در دوران فوتبال و مربیگری اش داشته این مساله هیچ بعید نیست.


اختلاف با پرویز مظلومی
وقتی فرهاد مجیدی مربی موقت استقلال شد، ستار همدانی را با این عنوان كه «دوست دارم با آدم خودم كار كنم» از سرپرستی استقلال پس زد. باشگاه تصمیم گرفت پرویز مظلومی را به عنوان سرپرست انتخاب كند، ولی انگار فرهاد با حضور او هم موافق نبود. مصاحبه‌ای كه بعدها مظلومی كرد به نوعی بیانگر همه چیز بود: «دوستانی بودند كه التماس می‌كردند من آنها را به استقلال بیاورم. بعد كه آنها را آوردیم، الان گفته‌اند پرویز مظلومی نباشد!» كنایه پرویز به دورانی بود كه فرهاد دوست داشت به استقلال بیاید و آنها در كمیته فنی فتحی در این زمینه اقداماتی كردند. از سویی دیروز وقتی بحث حضور مظلومی در استقلال جدی شد، فرهاد مجیدی پستی برای سعید رمضانی گذاشت و برایش نوشت به كارش در این باشگاه ادامه دهد! سرمربی استقلال با همین جمله نشان داد چقدر مخالف بازگشت مظلومی است، در حالی كه باشگاه تصمیم گرفته او را به عنوان سرپرست انتخاب كند.