تولید تله‌فیلم «پسر و دریا» در شبكه خلیج فارس

تولید تله‌فیلم «پسر و دریا» در شبكه خلیج فارس


تله‌فیلم 90 دقیقه‎ای «پسر و دریا» بر اساس طرحی از امیر سرایی‌مقدم در شبكه خلیج‌فارس در دست تهیه و تولید است.
به گزارش جام‌جم، موضوع این تله‌فیلم درباره صیادان جنوب است كه به‎دست گارد ساحلی عربستان اسیر شده‎اند و اتفاقات و حوادثی را نشان می‎دهد كه خانواده‌ دو نوجوان جنوبی را درگیر می‎كند.
داستان تله‌فیلم در‌خصوص حمید پسری 12 ساله است كه پدرش برای ماهیگیری به دریا رفته و دیگر بازنگشته است و حالا او برای یافتن پدرش دست به هر كاری می‎زند. در این بین حمید كارهای متنوعی انجام می‎دهد تا به مادرش در خرج خانه كمك كند.
در این روزها اتفاقات جالب، تلخ و شیرینی برایش رخ می‎دهد. سرانجام حمید، دیگر امیدی به برگشت پدر ندارد، تا این‌كه در اخبار، خبری از پیدا شدن صیادانی می‌شنود. او متوجه می‌شود كه پدرش به‎دست نیروهای مرزبانی عربستان دستگیر شده و قرار است به ایران برگردد و ادامه ماجرا... .
این تله‌فیلم به سفارش صداوسیمای خلیج فارس تولید شده است و مدت زمان فیلمبرداری لوكیشن‌های تله‌فیلم 90 دقیقه‎ای «پسر و دریا» 18 روزطول كشیده و تمام تصویربرداری تله‌فیلم در شهر بندرعباس و در محلات سورو و خواجه عطاء انجام شده است.
تقریبا ۵۰ درصد كار در كنار ساحل بوده و اكنون به مرحله مونتاژ و صدا‌گذاری و  آهنگسازی رسیده است. همچنین پیش‎بینی می‌شود تله‌فیلم «پسر و دریا» اواخر خرداد ماه آماده پخش شود.
كارگردان «پسر و دریا» امیر تیمور سرایی‌مقدم، تهیه‎كننده شاهین باباپور و ناظر كیفی آن محسن رئیسی گودوئی است. بازیگران این تله‌فیلم حسین توشه، علی یعقوب‎زاده، شهناز شهبازی، زهرا اویسی، حبیب دهقان نسب و امیر غفارمنش هستند.
امیر‌حسین فریدونی، نیما مرادی، امیر‌محمد شهریاری به‎عنوان بازیگران بومی‌ كودك و نوجوان و علیرضا زارعی، سدنا محبی، لیلا غلامی، یاسین بهرامی، فرزاد مظفرپور، مجید ساعی، حسین انصاری، پیام دیرپیرین، محسن طنور تبریزی و بی‌بی گل رئیسی به‎عنوان بازیگران بومی «پسر و دریا» ایفای نقش می‎كنند.
نویسنده این اثر حمید ورد، فیلمبردار حسن اسدی، صدابردار فرشید كیوانمهر و تدوینگر و آهنگساز آن شاهین رشیدی است.