قصه‌ای برای کودکان و نوجوانان

قصه‌ای برای کودکان و نوجوانان


سعید چاری هم کارگردان مجموعه‌ای با عنوان «سال‌های حادثه» است؛ سریالی در گروه کودک و نوجوان شبکه پنج سیما که در ده قسمت ۴۵ دقیقه‌ای و در سه فصل تولید شد. در فصل اول این مجموعه مخاطب شاهد حوادث مربوط به سال‌های ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ است.
فصل دوم به سال‌های 57 تا 68 اشاره دارد و فصل سوم نیز به سال 91 و زمان حال می‌پردازد. نقطه اتصال این سه فصل هم شخصیتی به نام احمد علی است که در سال‌های انقلاب به دنیا می‌آید و در 9 سالگی با ارسال نامه‌ای به امام، از علاقه قلبی خود برای دیدار ایشان می‌گوید. او به دعوت امام به تهران می‌آید اما به دلیل فوت ایشان، دیدار در جماران میسر نمی‌شود. احمد علی در فصل سوم سریال یک دانشمند هسته‌ای می‌شود و در جبهه مقابله با تحریم‌های غرب حضوری فعال دارد.
 به گفته کارگردان این سریال، در این اثر بیشتر به مسائل عرفانی و رابطه امام خمینی(ره) با کودکان پرداخته شده است.  دستمایه تحقیقی و پژوهشی مجموعه هم کتابی است که تمام دستخط‌های امام خمینی(ره) زمانی که به نامه‌های کودکان و مردم جواب می‌دادند در آن موجود است. در واقع کهنسالی
امام خمینی(ره) چهره‌ای است که در این سریال با آن روبه‌رو می‌شوید. این نقش ابتدا به ولی ا... مومنی، بازیگر نقش پدر امام در سریال آفتاب و زمین پیشنهاد شد اما انتشار تصاویر تست گریم، واکنش‌های منفی را پدید آورد و به همین دلیل بازیگری به نام محمد آزادی جایگزین او شد.