خداحافظ، همین  حالا !

روایتی از حرف‌های قلعه‌نویی در رختکن سپاهان پس‌از خداحافظی با بازیکنان

خداحافظ، همین حالا !

برای امیر قلعه‌نویی دوشنبه شب گذشته، غم‌انگیز و تلخ بود. او که بعد از بازی نای راه رفتن نداشت، در مسیر رختکن، به نزدیکانش گفت پیامی را که آماده کرده، منتشر کنند. قلعه‌نویی از قبل فهمیده بود اگر به استقلال برای دومین بار متوالی ببازد، از کار برکنار خواهد شد، بنابراین متن استعفایش را آماده کرده بود. امیر هرگز باور نمی‌کرد در سپاهان به شبی برسد که از هراس اخراج، مجبور به چنین کاری شود.
هیات‌مدیره سپاهان بعد از اتفاقات بازی معروف با پرسپولیس دیگر با امیر همسو نبود. هر چند قلعه‌نویی تلاش می‌کرد در مصاحبه‌های خود با تقدیر از مدیران کارخانه به اعضای هیات مدیره پیام دهد به بالاتر از آنها وصل است اما می‌دانست  مخالفت‌ها کار دستش خواهد داد. بعد از شکست سپاهان در لیگ مقابل استقلال، امیر برای اولین بار به‌صورت جدی شایعه اخراج خود را شنید. با‌این‌حال اعضای هیات مدیره تصمیم گرفتند بازی حذفی را هم به امیر فرصت دهند. قبل از بازی شایعه اخراج امیر در صورت شکست دوباره مقابل استقلال جدی‌تر به گوش می‌رسید. به همین خاطر قلعه‌نویی که حدس می‌زد احتمال شکست هست، استعفای خود را آماده گذاشت و سرانجام وقت انتشار آن رسید....
 حرف های قلعه نویی در رختکن
قلعه‌نویی بعد از بازی چهره‌ای عجیب داشت رگه‌هایی از عصبانیت، توام با آرامش. او راه رختکن را در پیش گرفت و وقتی وارد شد، بازیکنان را دید که هر کدام زانوی غم بغل کرده‌اند. اگر امیر قرار نبود استعفا دهد، قطعا تشر می‌زد و به آنها می‌پرید ولی دوشنبه شب خطاب به بازیکنان گفت: «بچه‌ها خداحافظ، از همه شما حلالیت می‌طلبم. همه تلاش خود را کردید ولی دیگر کاری از دست من ساخته نبود. انشاا... موفق باشید.»
امیر حرف اضافه دیگری نزد و در میان بهت بازیکنان، تنها نشست و دقایقی فکر کرد. اطرافیان قلعه‌نویی هم چیزی به او نگفتند. ساعتی بعد اما قلعه‌نویی چیزهایی به نزدیکانش گفت که جالب بود. او گفت: «از باشگاه زنگ زدند و گفتند الان ناراحت هستی و استعفا داده‌ای. بمان و کارت را کن. استعفایت را پس بگیر ولی گفتم نه.» این اظهارات امیر اما با اخباری که از داخل باشگاه سپاهان به گوش می‌رسد همخوانی ندارد. در اصفهان جو به هیچ وجه برای امیر خوب نیست، حتی حالا که استعفا داده است. در فضای مجازی حملات زیادی به این مربی شد. قلعه‌نویی اگر بعد از بازی مصاحبه می‌کرد احتمالا به داور بازی به خاطر پنالتی استقلال می‌تاخت اما حتی ترجیح داد تا در این باره سکوت کند. حالا برای همه این سوال پیش می‌آید آینده امیر قلعه‌نویی چه خواهد شد؟ زندگی برای او مانند سیبی بود که به هوا پرت شد. تا به زمین رسید، هزار چرخ خورد. تا یک ماه پیش رسانه‌ها از حضور قطعی او در استقلال فصل بعد می‌نوشتند ولی حالا هواداران فکر بازگشت او را از سر خارج کرده‌اند. فرهاد مجیدی به خاطر دو برد مقابل قلعه‌نویی به مقبولیت زیادی بین هواداران رسیده است. با این حال خود او هم از آینده مطمئن نیست.