متهم به قتل وحید مرادی برای سومین‌بار محاکمه می‌شود

با نقض حکم قصاص در دیوان عالی کشور

متهم به قتل وحید مرادی برای سومین‌بار محاکمه می‌شود

متهم  به قتل وحید   گنده لات تهران ، با نقض حکم قصاصش در دیوان عالی کشور برای سومین‌بار محاکمه می‌شود. تا‌کنون دو بار حکم قصاص او از سوی دیوان عالی کشور رد شده است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل تیر‌ماه سال 97، قتل وحید در نزاع دسته‌جمعی در زندان رجایی‌شهر خبرساز شد. وحید   قبل از این بیش از 16 بار پایش به زندان باز شده بود و آخرین‌بار اردیبهشت 97 به اتهام قتل دوست صمیمی‌اش به زندان افتاده بود. او چند روز قبل از قتل دوستش از زندان آزاد شده بود و روز حادثه قرار بود آزادی‌اش را در خانه مقتول در یک برج در ولنجک جشن بگیرند. اما با هم دعوایشان شد و در آن درگیری دست وحید به خون آلوده شد و چند روز بعد در حالی که قصد فرار از مرز را داشت دستگیر شد و به زندان افتاد.
وحید درباره قتل گفته بود: بعد از آزادی در خانه دوستم جشن گرفتیم.در آنجا او در لایو اینستاگرام به من توهین کرد که با هم درگیر شدیم. او و چند نفر دیگر با شیشه‌های مشروب به من حمله کردند و من با چاقویی که در دست داشتم از خودم دفاع کردم.
متهم با قرار بازداشت به زندان رجایی‌شهر منتقل شد. دو ماه بعد از رسیدگی به این پرونده، قتل وحید  در نزاع دسته‌جمعی در زندان رجایی‌شهر کرج در دستور کار قضایی قرار گرفت. بعد از بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده،با توجه به فیلمی که زندانیان بعد از قتل وحید   منتشر کرده بودند،17زندانی متهم به شرکت در نزاع منجر به قتل شدند.در این میان فردی به نام سعید با‌توجه به اظهارات شهود و استناد به فیلم ضبط شده،متهم اصلی پرونده شناخته شد و در کیفرخواست صادر شده در دادسرا اتهام مباشرت در قتل در پرونده او رقم خورد.
سعید که قبل از این به اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل، متهم به قتل یکی از دوستانش بود و به همین دلیل در زندان به سر می‌برد، در اولین دفاعیاتش گفت:درگیری ما با وحید   از زمان هواخوری در زندان آغاز شد. او می‌گفت من عقاب اینجا هستم و شما جوجه‌کلاغ‌ها باید تحت فرمان من باشید. روز حادثه بعد از اولین درگیری، او و چند نفر از دوستانش با قمه و آب‌جوش و روغن داغ به ما حمله کردند. اما من ضربه‌ای به او نزدم.
در حالی که بقیه متهمان پرونده هم منکر ایراد ضربات عمدی به وحید   بودند، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.
سعید در جلسه رسیدگی به پرونده منکر قتل شد اما قضات او را مجرم شناخته و به قصاص محکوم کردند. دیگر متهمان هم حکم حبس گرفتند. این رای در دیوان عالی کشور نقض شد و سعید در دور دوم محاکمه هم منکر قتل وحید شد . این دفاعیات هم با حکم قصاص قضات دادگاه کیفری استان تهرن روبه‌رو شد.
با اعتراض سعید به حکم مجازاتش ، پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان عالی کشور برای دومین‌بار حکم را نقض کردند. دیوان عالی کشور در رای خود اعلام کرده، حکم دادگاه بر اساس علم قاضی صادر شده در حالی که فیلم صحنه درگیری باید بازبینی و مشخص شود چه کسی آن ضربه را زده است. همچنین در رای به این فیلم اشاره شود.
به این ترتیب ، سعید برای سومین‌بار در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار می‌گیرد.