هشدار ظریف به ترامپ

هشدار ظریف به ترامپ


ترامپ در آخرین روزهای مسؤولیتش به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا همچنان در حال اتهام زنی به ایران است و مدعی است سفارت آمریکا در عراق از سوی ایران هدف حمله قرارگرفته اما این اتهامات واکنش وزیر خارجه کشورمان را به همراه داشت.
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در توییتر در خصوص اتهامات ترامپ علیه ایران‌ نوشت: ترامپ از یک عکس بی‌ارزش برای اتهام زنی به ایران استفاده می‌کند.
وی افزود: دفعه قبل، ایالات‌متحده با ادعای ساختگی تسلیحات کشتارجمعی منطقه ما را نابود کرد، هفت تریلیون دلار به باد داد و موجب تلفات ۵۸ هزارو ۹۷۶ آمریکایی شد. این بار به‌مراتب بدتر خواهد بود. ترامپ مسؤول کامل عواقب هرگونه ماجراجویی در روزهای پایانی کارش خواهد بود.
وزیر خارجه کشورمان همچنین در پیام دیگری خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: قرار دادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد.
ظریف در این پیام همچنین مواردی از توییت‌هایی را که ترامپ، باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را به تلاش برای حمله به ایران متهم کرده بود، منتشر کرد.
ترامپ سال ۲۰۱۲ در توییتی خطاب به جمهوریخواهان اعلام کرد: اجازه ندهید اوباما از کارت ایران برای آغاز یک جنگ به‌منظور پیروزی در انتخابات استفاده کند. جمهوریخواهان! مراقب باشید.
وی سال ۲۰۱۱ نیز در توییت دیگری نوشته بود: اوباما برای آن‌که در انتخابات پیروز شود، جنگ با ایران را شروع خواهد کرد.
در همین حال، ظریف نمایه‌ای از پر تلفات‌ترین روزهای آمریکا به دلیل یک فاجعه خاص در یکصد سال اخیر را منتشر کرد. بر این اساس روزهای نهم، دهم و شانزدهم دسامبر ۲۰۲۰ رتبه‌های اول تا سوم پرتلفات‌ترین روزهای آمریکا در یکصد سال اخیر است که در هر یک از این روزها کرونا جان بیش از 3000 نفر را گرفته است.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه هم در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص ادعاهای اخیراً مطرح‌شده از سوی رئیس رژیم آمریکا و همچنین بخش امور عمومی فرماندهی سنتکام در خصوص وارد ساختن اتهاماتی به کشورمان اظهار کرد: این‌گونه اظهارات و اتهام‌زنی‌های تکراری، بی‌اساس و ساختگی در قالب فرافکنی‌های مرسوم‌کاخ سفید قابل ارزیابی بوده و باهدف تحت‌الشعاع قرار دادن شرایط بسیار سختی است که ترامپ در آن قرار دارد.
سخنگوی وزارت خارجه ضمن رد اتهامات ترامپ و سنتکام، اظهار کرد همان‌گونه که بارها اعلام‌شده حمله به اماکن دیپلماتیک و مسکونی مردود است و در این موضوع خاص انگشت اتهام به‌سوی خود آمریکا، شرکا و متحدان آن در منطقه است که به دنبال افزایش تنش و فتنه‌انگیزی‌های جدید هستند.
خطیب‌زاده تصریح کرد: همان‌گونه که پیش‌ازاین نیز گفته‌ایم پاسخ ایران به تروریسم آمریکا، آشکار، شجاعانه و در سطح متناسب خودش بوده و لذا رژیم آمریکا بهتر است برای توجیه فتنه‌انگیزی‌های خود از سناریوهای باورپذیرتری کمک بگیرد.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با هشدار جدی به رئیس رژیم آمریکا توصیه کرد از تنش‌آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در این روزهای پایانی حیات خود در کاخ سفید اجتناب کند. جمهوری اسلامی ایران دولت آمریکا را مسؤول عواقب و تبعات هر اقدام نابخردانه در شرایط کنونی می‌داند.
این واکنش مسؤولان وزارت خارجه کشورمان پس‌ازآن صورت گرفت که ترامپ در توییتر نوشت: سفارتخانه ما یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت و سه تا از آنها عمل نکرد. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران و حالا حرف از حملات دیگری علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم.
وی در ادامه ایران را تهدید کرده بود که اگر یک آمریکایی در عراق کشته شود، آمریکا ایران را مسؤول می‌داند.