نسخه Pdf

خاطرات ماندگار

بهترین اسکنرها برای تبدیل عکس‌های قدیمی به تصاویر دیجیتال

خاطرات ماندگار

زندگی در عصر دیجیتال و فراگیری گوشی‌های هوشمند، عکاسی و فیلمبرداری را به امری روزمره و ساده تبدیل کرده است. ثبت، مشاهده و دسترسی به تصاویر و فیلم‌ها تنها با چند لمس انگشت انجام می‌شوند و دیگر لازم نیست چند روزی درگیر چاپ و مشاهده نتیجه کار باشید. البته که ظهور عکاسی دیجیتال به انقراض عکس‌های سنتی چاپی منجر شده است، اما بسیاری از ما آلبوم‌های قدیمی از عکس‌های خاطره‌انگیز و تکرارنشدنی داریم که گوشه‌ای خاک می‌خورند و خاطراتی از لحظات خاص زندگی ما با دوستان و خانواده را در خود ثبت کرده‌اند. خوشبختانه راه‌حل مناسبی برای انتقال این خاطرات قدیمی به عصر دیجیتال وجود دارد و آن استفاده از اسکنرهای مخصوص عکس است. شما را بیشتر با این رده از اسکنرها و قابلیت‌های جالبشان آشنا می‌کنیم.

 Epson FastFoto FF-680W 
گران‌قیمت و کارا
اگر می‌خواهید انبوهی از تصاویر را اسکن کنید و زمان زیادی هم نمی‌خواهید برای این کار بگذارید، بد نیست به اسکنر مخصوص عکس FastFoto FF-680W شرکت اپسون نگاهی بیندازید. 
این اسکنر می‌تواند یک عکس با وضوح 300 DPI را تنها در یک ثانیه اسکن کند، هرچند نهایت وضوح تصویر آن 1200 DPI برای تصاویری با عرض 21.59 سانتی‌متر یا کوچک‌تر است. این اسکنر همچنین می‌تواند تمام نوشته‌های پشت عکس‌ها را هم اسکن کرده و به فایل دیجیتال تصویر شما اضافه کند و برای اسکن تصاویری با ابعاد مختلف به تنظیمات مجدد نیاز ندارد. همچنین به‌لطف آنتن وای‌فای داخلی این محصول لازم نیست آن را در کنار سیستم خود قرار دهید، هرچند درصورت نیاز می‌توانید آن را با کابل به رایانه متصل کنید. این اسکنر توانمند همچنین می‌تواند به‌طور خودکار تصاویر اسکن شده را به Dropbox یا Google Drive ارسال کند و شما را از آپلود دستی فایل‌ها بی‌نیاز کند. در نهایت باید به نرم‌افزار اختصاصی این محصول که برای ویندوز و مک عرضه شده و به شما امکان ویرایش، برش و بازسازی تصاویر قدیمی را می‌دهد اشاره کنیم.
چرا بخریم؟ آنتن وای‌فای داخلی و قابلیت جابه‌جایی آزادانه، قابلیت اسکن تصاویر با ابعاد مختلف بدون نیاز به تنظیم مجدد
چرا نخریم؟ قیمت بالا نسبت به دیگر گزینه‌ها

Plustek Photo Scanner 
برای کاربران خانگی
همان‌طور که از نام این محصول هم می‌توانید حدس بزنید، این اسکنر به‌صورت اختصاصی برای عکس‌های چاپی ساخته شده‌ است. این اسکنر می‌تواند تصاویری با ابعاد مختلف از 7.5 در 12.5 تا 20.25 در 25.5 سانتی‌متر را اسکن کرده و تصاویر به‌دست‌آمده را با وضوحی معادل 300 یا 600 DPI روی سیستم‌عامل مک یا ویندوز ذخیره کند. البته در ازای این وضوح تصویر و البته قیمت کمتر نسبت به اسکنر اپسون، این محصول از سرعت مناسبی برخوردار است و برای مثال اسکن تصویری با ابعاد 10 در 15 سانتی‌متر تنها به 2 ثانیه زمان نیاز دارد. یکی دیگر از مزایای این محصول، برخورداری از غلتک نرم اختصاصی برای حرکت دادن عکس‌هاست که از وارد شدن آسیب و خط افتادن عکس‌های قدیمی و حساس در حین اسکن جلوگیری می‌کند. به‌علاوه، نرم‌افزار اختصاصی تعبیه شده برای این محصول به‌ شما امکان می‌دهد تصاویر قدیمی را به‌سرعت و به‌آسانی ویرایش و بازسازی کنید و در صورت نیاز حتی کارهای تخصصی‌تر هم روی آنها انجام دهید. 
چرا بخریم؟ غلتک لطیف دستگاه عکس‌های قدیمی ظریف را خراب نمی‌کند، نرم‌افزار اختصاصی باکیفیت برای ویرایش تصویر چرا نخریم؟ وضوح تصویر اسکن برای چاپ عکس‌ها در ابعاد بزرگ کافی نیست

Canon CanoScan Lide 300
آشنای قدیمی
این محصول کاربردی از شرکت نام‌آشنای ژاپنی با ابعادی جمع‌و‌جور و قیمتی مناسب، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تبدیل عکس‌های چاپی به فایل‌های دیجیتال به‌شمار می‌رود. این اسکنر کوچک که با ویندوز و مک‌او‌اس سازگاری دارد جای زیادی از میز کارتان نخواهد گرفت و تنها با اتصال یک کابل USB می‌توانید از آن استفاده کنید. این اسکنر با دقت فوق‌العاده بالای 2400 DPI خود برای اسکن عکس‌هایی که می‌خواهید در ابعاد بزرگ چاپ کنید ایده‌آل است. همچنین این محصول سرعت مناسبی هم دارد و می‌توانید با سرعت هر عکس در 10 ثانیه اقدام به تبدیل عکس‌های چاپی به فرمت دیجیتال کنید. جالب این که این اسکنر می‌تواند به‌صورت خودکار عکس‌های محو شده را اصلاح کرده و آثار گرد‌و‌غبار را از روی آنها حذف کند. چهار دکمه لمسی در جلوی دستگاه به شما امکان می‌دهند به‌سادگی انتخاب کنید عکس اسکن شده به فایل PDF تبدیل شود، محتوای عکس به‌صورت خودکار تعیین‌شود، یک کپی از آن تهیه شده یا به‌صورت مستقیم در سرویس‌های ابری مثل Dropbox بارگذاری شود. 
چرا بخریم؟ ابعاد کوچک و جمع‌و‌جور، استفاده از یک کابل برای تامین انرژی و انتقال اطلاعات به سیستم
 چرا نخریم؟ محدودیت جابه‌جایی و نیاز به قرار گرفتن کنار سیستم

Doxie Go SE
برای حمل آسان
اگر زیاد جابه‌جا می‌شوید و به‌دنبال اسکنری برای عکس‌ها، اسناد و مدارک‌تان هستید که کاربردی و قابل حمل باشد، Doxie Go SE انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. 
این دستگاه از یک باتری قابل شارژ داخلی استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد با هر بار شارژ کامل تا 400 تصویر را اسکن کنید. به‌علاوه با استفاده از یک کارت حافظه می‌توانید تا 4000 عکس را روی یک حافظه داخلی دستگاه ذخیره و در زمان مناسب به سیستم خود انتقال دهید. همچنین درصورت تمایل می‌توانید از کارت‌های حافظه SD با ظرفیت‌های بالا هم 
استفاده کنید. 
به‌علاوه نرم‌افزار اختصاصی این محصول که با ویندوز و مک‌او‌اس سازگار است به‌شما اجازه ویرایش و ذخیره‌سازی تصاویر یا ارسال مستقیم آنها به سرویس‌های ابری را می‌دهد. 
البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که این اسکنر وضوح تصویر چشمگیری ندارد و با 600 DPI دقت برای تصاویری که قرار است در ابعاد بزرگ چاپ شوند مناسب نیست. 
چرا بخریم؟ اسکن تا 400 تصویر به‌کمک باتری داخلی، مناسب برای اسکن مدارک و اسناد 
چرا نخریم؟ کارت حافظه SD باید جدا خریداری شود
ضمیمه چار دیواری
تیتر خبرها