ادعای جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران

ادعای جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران


روزنامه وال‌استریت ژورنال مدعی شد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شواهد جدیدی درباره فعالیت‌های اعلام نشده هسته‌ای ایران یافته است.
به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از سه دیپلمات ادعا كرده بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان بازدید فصل پاییز خود از دو سایت در ایران، این شواهد را كشف كرده‌اند. وال‌استریت ژورنال در گزارش خود می‌نویسد: «گرچه دیپلمات‌ها گفته‌اند درباره ماهیت مواد كشف‌شده چیزی نمی‌دانند اما این موضوع می‌تواند سوالات جدیدی را درباره برنامه هسته‌ای ایران ایجاد كند.»همزمان با این ادعاها، وزیر خارجه جدید آمریكا و همتایان او از انگلیس، فرانسه و آلمان در یك نشست مجازی با یكدیگر درباره ایران رایزنی كردند.
ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه پس از این نشست با انتشار مطلبی در توییتر نوشت: «گفت‌وگوهای عمیق و گسترده‌ای با همتایان آمریكایی، انگلیسی و آلمانی خود درباره ایران داشتیم.»
همچنین در ادامه موضع‌گیری جدید مقامات آمریكایی درخصوص وعده بازگشت واشنگتن به برجام، جن ساكی، سخنگوی كاخ سفید در پاسخ به این سوال كه رئیس‌جمهوری بایدن چه زمانی می‌خواهد به میز مذاكره بازگردد و به توافقی درخصوص برجام دست یابد، مدعی شد: «این مساله واقعا به ایران بستگی دارد. اگر ایران به اجرای كامل تعهداتش ذیل برجام بازگردد، آمریكا هم همین كار را خواهد كرد.»