ماجراهای عروسک 100ساله در شبکه2

ماجراهای عروسک 100ساله در شبکه2


برنامه «زعفران» با ورود یک عروسک ماریونت غول‌پیکر، قدم به دنیای تازه‌ای گذاشت. در این دنیای تازه، قطره زرشناس یا همان عروسک غول‌پیکری که با نخ‌های متصل به زندگی ادامه می‌دهد در کنار الهه پرسون به اجرای برنامه کمک می‌کند و قرار است با استفاده از ضرب‌المثل‌ها و همچنین سرک‌کشیدن به وقایع مهم تاریخی، پیوندی دلنشین با سنت‌ها و آیین‌های ایرانی ایجاد کند و امید و لبخند را ترویج دهد؛ ویژگی‌هایی که در دوران سخت کرونا بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.
صداپیشگی و نگارش متن‌های قطره برعهده شکوفه عزیزی است. مریم رادمنش و رویا راد عروسک‌گردانانی هستند که به تجربه اجرای نخستین عروسک ماریونت غول‌پیکر در تلویزیون جان می‌بخشند و ساخت این عروسک را نیز آزاده رضایی انجام داده است.
قطره زرشناس ابتدای برنامه به عنوان مهمان در زعفران حاضر شد و در طول مسیر گفت‌وگو به این نتیجه رسید که به حضور در تلویزیون ادامه خواهد داد. او در همین گفت‌وگوی اولیه توضیح داد که به‌زودی تولد 100سالگی‌اش را جشن خواهد گرفت و به‌شدت طرفدار ورزش و تغذیه سالم است. قطره که خودش را زرشناس واقعی می‌داند در ادامه برنامه و در گفت‌وگو با نسیم رفیعی، مجری و گوینده رادیو تلاش کرد در جریان تجربه‌های حرفه‌ای او قرار گیرد تا بتواند برای مجریگری از آنها استفاده کند.
برنامه زعفران اثری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیماست که روزهای جمعه به‌صورت زنده روی آنتن می‌رود. محمد سلوکی به عنوان تهیه‌کننده و افشین لیاقت در مقام سردبیر و کارگردان، برنامه زعفران را مدیریت می‌کنند. این برنامه که نمایش خود را از ابتدای مرداد 99 آغاز کرده تا امروز توانسته محتواسازانی از سراسر کشور را در کنار خود جمع کند و با دعوت از مهمانانی که در حوزه‌های فرهنگی شناخته‌شده هستند، چراغ راه را برایشان روشن کند.