نسخه Pdf

 انتخاب‌های معقول

بهترین نمایشگرهای رایانه برای کار از خانه

انتخاب‌های معقول

همه‌گیری و لزوم دورکاری خیلی از ما را مجبور کرده از خانه و با لپ‌تاپ‌ یا سیستم‌های قدیمی خود کار کنیم. این موضوع به‌تنهایی مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، اما خیره شدن طولانی به صفحه‌های نمایشگر کوچک لپ‌تاپ‌ها و مانیتورهای قدیمی می‌تواند هم کار کردن را برای شما دشوار کند و هم به سلامتی چشم و گردن‌تان آسیب بزند. خوشبختانه برای حل این مشکل نیازی به خرید یک کامپیوتر جدید نیست و یک مانیتور استاندارد و جدید می‌تواند مشکل شما را حل کند. اما نگاهی به بازار این قطعه و قیمت‌های عجیب و غریب برخی از مدل‌های جدید ممکن است خیلی از ما را از صرافت خرید یک نمایشگر جدید بیندازد. خوشبختانه، همه ما برای کارهای روزمره نیازی به نمایشگرهای فوق‌عریض با وضوح 8K نداریم. به‌علاوه هنوز در بازار انتخاب‌های معقول فراوانی برای کسانی که تنها به یک صفحه نمایش بزرگ‌تر با کیفیتی معقول نیاز دارند، وجود دارد. به همین دلیل می‌خواهیم ضمن بررسی بعضی از معیارهایی که باید هنگام خرید مانیتور در نظر داشته باشید، برخی از بهترین مدل‌های اقتصادی بازار را هم به شما معرفی کنیم.

چطور انتخاب کنیم؟
اگر کار حرفه‌ای ویرایش ویدئو و تصویر انجام نمی‌دهید، گرافیست نیستید یا در سطح جهانی در مسابقات بازی‌های کامپیوتری شرکت نمی‌کنید، نیازی به مانیتورهای سطح‌بالا ندارید. واقعیت این است که وضوح تصویر FullHD که نهایت توانایی بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های شخصی است، برای کارهای روزمره و حتی فراتر از آن کفایت می‌کند. در نتیجه برای این که بتوانید به خرید نمایشگری که کارتان را راه بیندازد و برای خریدش مجبور به گرفتن وام نباشید فکر کنید، بهتر است اصلا به‌دنبال وضوح تصویر بالاتر از ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ نباشید. مورد بعدی ابعاد صفحه نمایش است که باز هم مدل‌های بالاتر از 27‌اینچ قیمت‌های بالایی دارند و باز هم برای همه کاربران کاربردی نخواهد بود. پیشنهاد ما تمرکز روی ابعاد بین 27 تا 20‌اینچ است که با وضوح FullHD کیفیت تصویر مناسبی به شما ارائه خواهند داد. البته اگر خیلی بودجه محدودی دارید، گزینه‌های خوبی در اندازه‌های زیر 20‌اینچ هم می‌توانید پیدا کنید که قطعا از نمایشگر لپ‌تاپ‌ شما تصویر بهتری خواهند داشت.  مساله بعدی، فناوری پنل نمایشگر است. نمایشگرهای OLED به‌نسبت پنل‌های IPS، TN و VA قیمت بیشتری دارند، اما مصرف کمتر و کنتراست بهترشان باعث می‌شود در مدل‌های گران‌قیمت‌تر بیشتر دیده شوند. اما پنل‌های TN و VA هم کیفیت قابل ‌قبولی دارند و کیفیت رنگ پنل‌های IPS حتی برای کارهای گرافیکی هم جوابگوست، هرچند سرعت واکنش پایین آنها ممکن است به‌ مذاق گیمرها خیلی خوش نیاید. البته با نگاهی به قیمت مدل‌های مخصوص بازی، این افت عملکردی چندان‌ هم آزاردهنده نخواهد بود. در نهایت باید به پورت‌ها، اتصالات و پایه نمایشگر اشاره کنیم که می‌تواند در درازمدت در رضایت شما از خریدتان تاثیر قابل‌توجهی داشته باشد. سعی کنید سراغ مدل‌هایی بروید که علاوه بر پورت HDMI، قابلیت اتصال کابل VGA برای استفاده از سیستم‌های قدیمی و نیز پورت‌های جانبی را برای اتصال دستگاه‌های آینده شما داشته باشند.




بهترین انتخاب زیر ۱۰میلیون
این نمایشگر با بدنه باریک و طراحی زیبای خود هم می‌تواند فضای اتاق‌تان را زیبا کند و هم نمایشگر خمیده بزرگ آن سطح جدیدی از رضایت و کارایی برای شما به‌همراه خواهد داشت. ابعاد بزرگ، صفحه خمیده بزرگ و نور کافی آن برای هر کاری از انجام بازی‌های کامپیوتری تا نمایش محتوای چندرسانه‌ای باکیفیت و کارهای ویرایش تصویر هم کافی است. زمان پاسخگویی 3 تا 6 میلی‌ثانیه‌ای آن به‌همراه نور پس‌زمینه LED باعث می‌شود حتی گیمرهای حرفه‌ای هم از عملکرد آن راضی باشند. یک اتصال HDMI و همچنین زاویه دید گسترده این نمایشگر به شما اجازه می‌دهد از زوایای مختلف به‌راحتی به تصویر مسلط باشید. البته این نمایشگر برای کسانی که بودجه بسیار محدودی دارند انتخاب خوبی نیست. اما برای کسانی که قصد خرید یک نمایشگر باکیفیت را دارند و نمی‌خواهند به‌ اندازه یک لپ‌تاپ برای خرید آن هزینه کنند، بهترین گزینه است.



کاربردی و خوش‌قیمت

گزینه بعدی ما یکی از محصولات تولید داخل است که به همین دلیل با قیمتی مناسب یک نمایشگر 24‌اینچی با پنل IP در اختیار شما قرار می‌دهد. این پنل به‌ همراه نور پس‌زمینه LED تصویری با کیفیت و رنگ‌های شفاف به شما ارائه می‌دهد که در این حوزه قیمتی کمتر مشابهی دارد. نوردهی بالا و کنتراست دینامیک 1:1میلیون این نمایشگر و زاویه دید نزدیک به 180 درجه افقی و عمودی آن برای کارهای گرافیکی و ویرایش تصویر بسیار جذاب است. همچنین زمان واکنش 5‌میلی‌ثانیه‌ای آن باعث می‌شود برای دیدن فیلم‌های اکشن یا بازی‌های ویدئویی هم مناسب باشد. به‌علاوه این محصول به یک پورت HDMI و VGA مجهز شده که به شما امکان استفاده از تمام دستگاه‌های قدیمی و جدید را خواهد داد. به‌علاوه این نمایشگر یک خروجی هدفون هم دارد که می‌توانید از آن برای شنیدن بهتر صداها و تمرکز روی کار یا تماس تصویری خود استفاده کنید. این نمایشگر طراحی زیبا و پنل بسیار باریکی دارد که جا دادن آن را در مکان‌های شلوغ هم امکان‌پذیر می‌کند.



کار راه‌انداز باکیفیت
گزینه آخر ما، یک انتخاب معقول و اقتصادی برای کسانی است که دنبال یک نمایشگر بزرگ‌تر از صفحه نمایش لپ‌تاپ و البته با کیفیت کافی برای کاربردهای روزمره می‌گردند.
نمایشگر لنوو با روکش مات و زاویه دید افقی و عمودی محدود خود بهترین انتخاب برای سرگرم کردن کل خانواده نیست. اما گستره رنگ کاملی دارد، ابعاد 21/5‌اینچی آن برای قرار گرفتنش در هر جایی مناسب است.
به‌علاوه این نمایشگر باکیفیت قیمت بسیار خوبی هم دارد و برای کار کردن یک نفر و نمایش تصاویر با وضوح FullHD در کاربردهای روزانه مثل وبگردی، دیدن ویدئو و انجام بازی‌های کامپیوتری برای سرگرمی کافی است.
ضمیمه کلیک